Marja de profit (netăーdupă scăderea impozitelor, sau brutăーînainte de impozitare), unul dintre importanții indicatori financiari ai unei firme, reprezintă diferența dintre prețul de vânzare și costurile de producere sau achiziție a produsului/serviciului. În general, vorbim despre marja de profit referindu-ne la costuri variabile: de exemplu, dacă ați cumpăra un produs cu 6 euro și l-ați vinde cu 15 euro, ați face un profit de 9 euro (ai avea un profit de 60%, comparativ cu 40%, cât ar fi cheltuieli). Pentru a calcula marja de profit, ar trebui să împărțiți 9/15 (= 0,60) și 6/15 (0,40) și să înmulțiți rezultatul fiecăruia cu 100.

Iată șase lucruri pe care le puteți încerca pentru îmbunătățirea marjei profitului afacerii dvs:

1. Evitați reducerile

Reducerile sunt ucigași de profit notorii, așa că evitați-le ori de câte ori este posibil. Cum faceți asta? Începeți prin îmbunătățirea modului în care vă gestionați stocurile. Ar trebui să aveți, întotdeauna, o evidență strictă asupra mărfurilor pe care le dețineți, dar, în special, asupra celor cu viteză rapidă și lentă de vânzare (un sistem eficient de gestionare a informațiilor despre produs). Trebuie să știți, permanent, ce se vinde și ce nu. Acest lucru vă va ajuta să luați decizii mai bune în ceea ce privește achizițiile, vânzările și marketingul, permițându-vă să diminuați nevoia de reduceri.

2. Creșteți valoarea percepută a mărfurilor dvs.

Găsiți modalități de a crește valoarea percepută a mărcii dvs. Puteți face acest lucru concentrându-vă pe valorile emoționale și de stil de viață pe care le poate oferi marfa dvs. De exemplu, produsele pot face oamenii să se simtă mai bine cu ei înșiși? Pot îmbunătăți stilul de viață al clienților dvs.? Mărcile care sunt capabile de aceste lucruri pot percepe adesea o „primă” pentru produsele lor.

3. Simplificați operațiunile și reduceți cheltuielile de exploatare

Companiile se concentrează, adesea, pe strategiile de stabilire a prețurilor, atunci când caută modalități de creștere a profiturilor, dar, majoritatea ar trebui să înceapă cu eficientizarea operațiunilor. Folosiți consumabile mai puțin costisitoare (atâta timp cât nu compromiteți calitatea).

Automatizați sarcini specifice din afacerea dvs. Punând activități repetitive pe pilot automat, puteți reduce timpul de lucru, forța de muncă și cheltuielile de funcționare necesare pentru a vă conduce afacerea. Căutați soluții software care vă pot scăpa de grija activităților repetitive.

4. Măriți valoarea medie a comenzii

Creșterea valorii medii a comenzii cumpărătorilor existenți deja în magazinul dvs. este o modalitate excelentă de a vă îmbunătăți profiturile. Ați investit deja în a-i aduce în magazinul dvs.; acum, găsiți modalitățile de a maximiza cheltuielile pe care le fac. Odată ce v-au trecut pragul (chiar și dacă vorbim despre un magazin online), este evident că sunt mult mai receptivi la oferte și la publicitatea produselor. Începeți prin a găsi produse susceptibile de a fi cumpărate împreună. Apoi, după ce un utilizator s-a angajat să cumpere un produs, încurajați creșterea cheltuielilor recomandând articole relevante.

Citeste si:
De ce este important să construim cu o firmă autorizată și cu...
De ce este important să...

Plasarea strategică a produselor în magazin poate crește, de asemenea, valoarea medie a comenzii. Amplasați produsele dvs. cele mai profitabile în vitrina magazinului și în cea mai bună zonă în care clienții merg, în mod natural, în magazin. Acest lucru vă va ajuta să vindeți cele mai profitabile articole, contribuind mult la rezultatul final.

O altă tactică este să puneți cele mai profitabile produse în apropierea caselor de marcat pentru cumpărături impulsive, pentru a crește valoarea medie a comenzii.

5. Implementați practici de achiziție mai inteligente

Asigurați-vă că găsiți, întotdeauna, modalități de a diminua costurile. Una dintre cele mai bune metode de a face acest lucru să analizați produselor din punctul de vedere al costului final (adică, prețul cu ridicata, taxele, transportul etc.). Odată ce ai ultima cifră, întrebați-vă: „Aș plăti prețul X pentru asta?”. Dacă răspunsul este NU, trebuie să găsiți o modalitate de a reduce costul sau de a opta pentru un produs alternativ.

Citeste si:
Trei afaceri cu profit sigur în mediul rural
Trei afaceri cu profit sigur...

Puteți să solicitați furnizorilor reduceri (de exemplu, transport gratuit) sau alte oferte (de exemplu, să primiți gratuit câteva produse suplimentare). Acest lucru funcționează deosebit de bine atunci când cumpărați în vrac.
Explorați-vă opțiunile și comunicați-le furnizorilor dvs. pentru a vedea dacă puteți negocia oferte mai bune. Dacă nu obțineți nimic, încercați și la alți furnizori pentru a afla dacă vă pot oferi termeni mai favorabili. (Și asigurați-vă că furnizorii dvs. existenți sunt conștienți de acest lucru - ar putea ajunge să vă ofere tarife mai bune.)

Căutați cumpărători comuni pentru materii prime, astfel încât să puteți face o comandă consistentă pentru care puteți negocia condiții mai favorabile de cumpărare de la angrosiști.

Optimizați relațiile cu furnizorii: angajați-vă în planificarea comună a afacerii; reduceți costurile și deficiențele lanțului de aprovizionare.

Citeste si:
Dorian Popa a cheltuit 4 milioane de euro în ultimii cinci ani:...
Dorian Popa a cheltuit 4...

6. Creșteți prețurile

Creșterea prețurilor vă va permite să câștigați mai mulți bani pe fiecare vânzare. Totuși, mulți comercianți cu amănuntul se opun perspectivei de a-și crește prețurile de teamă că vor pierde clienții. Analizați componentelor de bază de stabilire a prețurilor, cum ar fi costurile și marjele dvs., dar și factori externi, cum ar fi ofertele concurenților, starea economiei și sensibilitatea la preț a clienților dvs. Un studiu realizat de Defaqto a constatat că „55% dintre consumatori ar plăti mai mult pentru o experiență mai bună de cumpărare”.

Faceți calculele și, odată ce ați venit cu o creștere a prețului, testați-l pe câteva produse selectate, apoi, evaluați reacția clienților și vânzările.

De asemenea, vă recomandăm să luați în considerare implementarea unor tactici creative sau psihologice. Puteți, de exemplu, să recurgeți la segmentare. În loc să scădeți prețurile peste tot, puteți introduce o categorie high-end de produse. Creșterea veniturilor poate fi și de 100%.

Citeste si:
Toyota susține că va rămâne pe profit în ciuda crizei COVID-19
Toyota susține că va rămâne...

Concluzie

Nu trebuie să faceți mereu schimbări drastice în afacerea dvs. pentru a vă îmbunătăți semnificativ rezultatele. Uneori, o simplă ajustare a prețurilor sau o simplă discuție cu furnizorul dvs. poate deschide calea pentru marje de profit mai bune.


Despre autor:


Ultima actualizare: 28 Ianuarie 2021 - 11 : 01

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.