In urma intalnirii juriului au fost selectate 13 companii. Juriul a fost format din urmatorii experti, atat romani, cat si straini: Lucian Anghel (Presedinte, Bursa de Valori Bucuresti), Razvan Butucaru (Partener, Mazars), Radu Hanga (Director Executiv – Head of Group Management, Banca Transilvania), Candace Johnson (Presedinte, European Business Angel Network), Dragoas Petrescu (Fondator si CEO, City Grill), Florin Pogonaru (Presedinte, Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania), Rares Rusu (Marketing Manager, Google), Ludwik Sobolewski (CEO, Bursa de Valori Bucuresti), Iulian Stanciu (CEO, eMAG), Raluca Tintoiu (CEO, NN Pensii), Kurt Weber (CEO, Horváth & Partners) si Dochita Zenoveiv (Brand Innovator, INOVEO). Celor 13 companii selectate li s-au adaugat doua firme care au fost votate de catre publicul larg: Smart Bill si 2Performant Network. Publicul a avut oportunitatea de a vota compania favorita prin intermediul site-ului www.bvbeague.ro si aproape 11.000 de voturi au fost exprimate in perioada 8 -19 martie.

Cele 15 companii finaliste au fost anuntate in cadrul evenimentului „Made in Romania” de pe 3 aprilie la care au participat peste 100 de antreprenori si directori executivi ai companiilor romanesti, alaturi de membrii comisiei de nominalizare si membrii juriului. In cadrul evenimentului, doua dintre companiile listate, Bittnet Systems (BNET) si Ropharma (RPH), au fost invitate sa participe in cadrul competitiei in calitate de experti.

„Cand am analizat aplicatiile companiilor pentru “Made in Romania”, am ramas placut surprinsi sa vedem cat de multi antreprenori sunt mandri ca sunt “made in Romania”. Acest incredibil impuls nu se va pierde. Desi premiem doar 15 companii, asteptam cu nerabdare sa oferim consultanta si sprijin pentru celelalte 151 de companii nominalizate in proiect,” a afirmat Lucian Anghel, presedintele BVB.

„Noi credem ca eforturile sustinute si munca bazata pe concepte creative reprezinta drumul catre rezultate extraordinare. Ne dorim ca inovatia, creativitatea, curajul in business si competitivitatea brandurilor romanesti sa infloreasca. Aceasta este misiunea principala a „Made in Romania”,” a spus Ludwik Sobolewski, CEO al Bursei de Valori Bucuresti.

Citeste si:

Urmatorul pas al competitiei „Made in Romania” este ca, in perioada aprilie-noiembrie 2017, firmele selectate sa participe la un program special de mentorat dezvoltat de BVB si partenerii sai. In fiecare luna a acestei perioade, vor fi abordate diverse teme, precum marketing si branding, strategie si inovatie, audit si finantare pentru dezvoltarea afacerilor. Astfel, bazandu-se pe tema din luna respectiva, se vor organiza pentru membrii sau echipele companiilor workshop-uri de cea mai buna calitate, traininguri, intalniri 1 la 1. Pentru o astfel de organizare, pe parcursu celor opt luni, BVB impreuna cu partenerii vor avea ocazia sa stimuleze companiile in procesul de inovatie si bune practici, lucruri care le vor fi folositoare in dezvoltarea acestora.

„Proiectul „Made in Romania” e parte a unui amplu program de redescoperire a business-ului local, de pretuire a acestuia si de promovare a celor care au reusit sa creeze branduri romanesti valoroase, sa dezvolte afaceri de succes si sa contribuie la crearea unui mediu autohton de business cat se poate de robust si competitiv. Banca Transilvania va sustine, cu mandrie, acest demers care pune in lumina spiritul antreprenorial local,” spune Radu Hanga, director executiv strategie-coordonare Grup BT si membru al juriului.

„Am gasit o gama larga de companii de succes, fondate si dezvoltate de antreprenori locali - afaceri reale Made in Romania cu potential de crestere la nivel international. Initiativele ca „Made in Romania“ sunt importante deoarece pun companiile locale de succes in lumina reflectoarelor si le ofera sprijinul necesar pentru a face urmatorul pas in dezvoltarea lor,” a spus Kurt Weber, CEO - Horváth & Partners si membru al juriului.

Este incurajator faptul ca intreprinzatorii romani investesc in crearea si sustinerea de afaceri noi, depunand un efort serios si cu dedicare. Sunt peste 160 de aplicatii inedite inregistrate, din sectoare variate de la cel agricol la IT si productia de softuri pana la artizanat si produse cosmetice. Cu acestea, proiectul „Made in Romania” deschide noi perspective asupra antreprenoriatului privat si scoate in evidenta creativitatea acestuia. Suntem incantati sa sustinem si sa promovam marcile Made in Romania,” a spus Razvan Butucaru, Partener Mazars si membru al juriului.

In plus, pentru a sarbatori succesul celor 15 companii, BVB impreuna cu partenerii sai vor publica anul acesta o carte dedicata povestilor de crestere a companiilor, se arata in comunicatul remis 9AM.ro.

Participarea la competitia „Made in Romania” este gratuita si voluntara, iar avand in vedere succesul primei editii, BVB a anuntat ca va organiza o a doua editie la sfarsitul anunlui 2017.