Rapperul Jay Z si-a lansat noul sau serviciu de streaming muzical, Tidal, in cadrul unui eveniment organizat luni seara la New York, la care au participat 16 artisti celebri, care sunt coactionari ai companiei, informeaza hollywoodreporter.com.

Ambitiosul debut al rapperului si producatorului Jay-Z in industria serviciilor de streaming muzical, considerata o mare surpriza de specialistii in domeniu, s-a produs luni seara, la un eveniment organizat la James A. Farley Post Office din Herald Square, New York.

Tidal si WiMP, cele doua servicii muzicale detinute de compania suedeza Aspiro, pe care Jay-Z a achizitionat-o in luna ianuarie cu 56 milioane de dolari, va difuza in streaming single-urile si albumele unor artisti de seama, incepand chiar cu Jay-Z, si continuand cu sotia sa, Beyonce, Rihanna, Kanye West, Jack White, Arcade Fire, Drake, Usher, Nicki Minaj, Coldplay, Alicia Keys, Calvin Harris, Daft Punkt, deadmau5, Jason Aldean, J. Cole si Madonna.

Numele acestor cantareti au fost anuntate inainte ca ei sa urce pe scena si sa fie prezentati in calitate de coactionari ai companiei Tidal, care a devenit astfel primul serviciu muzical online detinut exclusiv de artisti, dorind sa concureze astfel cu alte companii de profil precum Spotify si Pandora, acuzate adeseori ca nu ii recompenseaza in mod echitabil pe muzicienii ale caror piese le difuzeaza. Intr-o disputa devenita de notorietate, cantareata Taylor Swift si-a retras toate piesele de pe Spotify in 2014 din cauza neintelegerilor pe care le-a avut cu administratorii acestui serviciu muzical in legatura cu termenii financiari ai contractului lor, scrie MEDIAFAX.

Noul serviciu a devenit functional la miezul noptii pe coasta de est americana. In acel moment, toti muzicienii care detin actiuni in serviciul Tidal si-au modificat fotografiile de profil de pe Twitter, colorandu-le in turcoaz si publicand hashtag-ul #TIDALforall. Aditional, proprietarii noului serviciu muzical au anuntat si primul partener comercial al acestuia - compania de telefonie mobila Sprint.

"Oamenii nu mai respecta muzica si devalorizeaza ceea ce inseamna ea de fapt", a declarat rapperul Jay-Z pentru revista Billboard. "Oamenii au impresia ca muzica este gratuita, insa sunt dispusi sa plateasca 6 dolari pentru o sticla cu apa plata. Poti totusi sa bei apa, gratuit, de la robinet si este vorba de apa buna. Insa lor li se pare OK sa plateasca pentru ea. Cam asta e impresia actuala"
, a adaugat el.

Citeste si:
TOP 10 cele mai scumpe oraşe din lume în 2022
TOP 10 cele mai scumpe oraşe...

La randul ei, cantareata Alicia Keys a declarat: "Scopul nostru este unul simplu. Vrem sa cream un serviciu mai bun si sa oferim o experienta mai buna atat pentru fani cat si pentru artisti. Credem cu adevarat ca e in interesul fiecaruia - fani, artisti si industria muzicala in ansamblul ei - sa conservam valoarea muzicii si sa ne asiguram ca vom avea o industrie sanatoasa si robusta in anii care vor veni".

Tidal nu ofera o versiune gratuita a serviciului sau. Versiunea sa audio standard (Tidal Premium) este disponibila la tariful de 9,99 dolari pe luna, iar versiunea sa audio high-definition (Tidal HiFi) este disponibila la tariful de 19,99 dolari pe luna. Ambele versiuni pot fi incercate in mod gratuit de internauti, timp de 30 de zile, dupa care acestia trebuie sa opteze pentru unul dintre cele doua abonamente.

Tidal va concura in domeniul serviciilor de streaming muzical cu plata cu Spotify si cu viitorul serviciu al grupului Apple - care a cumparat recent Beats Music -, ce va fi lansat in vara acestui an. Potrivit revistei Variety, Spotify are deja 15 milioane de abonati pe plan mondial si este urmat in acest top de serviciul Deezer, clasat pe locul al doilea, cu 6 milioane de utilizatori unici. Deocamdata, Tidal a ajuns in prima zi dupa lansare la 540.000 de abonati.

Citeste si:
Inchirierea cutiilor din plastic este un serviciu foarte util...
Inchirierea cutiilor din...

Tidal detine un catalog muzical de peste 25 milioane de piese, 75.000 de videoclipuri muzicale si numeroase articole si editoriale pe teme muzicale. Serviciul este disponibil pe dispozitivele mobile cu sisteme de operare iOS si Android, dar si pe browsere de internet si pe diverse playere muzicale instalate pe PC-uri clasice. Tidal, disponibil deja la lansare in 30 de tari, asigura o calitate a streaming-ului de patru ori mai mare decat aceea oferita de serviciile concurente, potrivit reprezentantilor sai.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.