Dacia a inregistrat din nou cea mai puternica crestere in topul marcilor, vanzarile de autoturisme noi din UE urcand cu 8% in luna februarie, datorita imbunatatirii situatiei economice si preturilor mai reduse practicate de unii producatori.

Piata auto europeana inregistreaza astfel cea de-a sasea luna consecutiva de cresteri, potrivit Bloomberg, dupa cinci ani de scadere care au adus vanzarile la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.

Astfel, inmatricularile de autoturisme noi din UE au crescut in februarie la 861.000 unitati, fata de 797.500 in aceeasi luna a anului trecut, potrivit datelor prezentate marti de Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile. In primele doua luni ale anului, inregsitrarile de masini noi au crescut cu 6,6%, de la 1,684 milioane la 1,796 milioane unitati, transmite MEDIAFAX.

Vanzarile Dacia in UE au avansat cu 34% in februarie, la 26.800 masini, respectiv cu 36,5% in primele doua luni din acest an, la 54.900 unitati, marca entry a grupului Renault inregstrand astfel cea mai puternica crestere de pe piata. Cota de piata a Dacia in UE a ajuns la 3,1%, fata de 2,5% la inceputul anului trecut.

Marca Renault a inregistrat o crestere de 4%, astfel ca vanzarile grupului francez, al treilea producator auto european, au avansat in februarie cu 11,7%, la 86.500 unitati. Volkswagen, cel mai mare constructor auto european, a vandut in februarie, in UE, aproape 212.000 de automobile, in urcare cu 8%, crestere datorata marcilor Audi, Skoda si Seat.

Comisia Europeana anticipeaza ca economia zonei euro va creste cu 1,2% in acest an, continuand revenirea modesta inceputa anul trecut, dupa 18 luni de recesiune.

PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa, a inregistrat in februarie o cretere de 3,6%, la 104.100 automobile. Vanzarile marcii Peugeot au urcat cu 6,8%, in timp ce Citroen a stagnat. Discounturile oferite de dealerii din Germania au urcat in februarie la o medie de 11,7%, fata de 11% in ianuarie, potrivit revistei Autohaus PulsSchlag, preluata de Bloomberg. Cei mai agresivi discounteri au fost Peugeot, Citroen si Renault, urmati de Fiat, Ford si Opel. Volkswagen si Audi au ocupat locurile sase, respectiv opt in topul reducerilor de preturi.

Citeste si:
Klaus Iohannis efectuează o vizită de lucru în Grecia. Subiectele...
Klaus Iohannis efectuează o...

Dintre cele mai mari cinci piete auto europene, numai Franta a inregistrat scaderi in februarie. In Germania, cea mai mare economie din UE, inmatricularile de automobile noi au crescut in februarie cu 4,3%, la 209.300 unitati, in timp ce in Franta a fost inregistrata o scadere de 1,4%, la 141.300 autoturisme. Vanzarile din Italia au urcat cu 8,6%, la 118.300 unitati, iar Spania a raportat o crestere de 17,8%, la 68.800 autoturisme, datorita programului "rabla". In Marea Britanie, vanzarile auto au avansat in februarie cu 3%, 68.700 masini.

Piata auto europeana este sustinuta si de imbunatatirea conditiilor de creditare. Banca Centrala Europeana a indicat ca va mentine dobanda de politica monetara la nivelul actual sau chiar mai jos pentru o perioada prelungita de timp. Dobanda cheie practicata de BCE este la minimul istoric de 0,25%.

Citeste si:
Război Israel-Hamas/Ursula von der Leyen: „Aclamarea teroriștilor...
Război Israel-Hamas/Ursula...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.