Era CV-ului standard trimis pe site-urile de joburi incepe sa apuna. Ca sa te faci remarcat pe piata de recrutare de astazi trebuie sa iesi cu adevarat din multime.

Fie ca esti la inceput de cariera, fie ca esti deja middle level si aspiri spre o pozitie superioara, care sa-ti puna mai bine in valoare abilitatile, mediul online reprezinta o reala oportunitate de a-ti construi un brand personal cu greutate in fata angajatorilor. Iata cum poti sa te faci remarcat:

1. Construieste-ti un profil performant de LinkedIn

Un studiu citat de Camera de Comert Americana in Romania (AmCham) arata ca 75% dintre companii utilizeaza constant LinkedIn pentru promovare si recrutare. Aceasta retea de socializare profesionala castiga tot mai mult teren de la an la an si este preferata managerilor, recrutorilor, oamenilor de marketing si al consultantilor, asa ca nu poti lipsi de acolo.

Completeaza profilul cu experienta ta relevanta de lucru, cursuri, studii, realizari-cheie de la fiecare job, abilitati, evenimente profesionale la care ai participat. Defineste aria in care activezi, statutul actual (functia pe care o ai sau daca esti in cautare de noi oportunitati).

Roaga colegii, colaboratorii sau superiorii sa iti lase cate o scurta recomandare, este un element care cantareste foarte mult in ochii celor care iti viziteaza pagina.

Un profil bun de LinkedIn poate inlocui CV-ul, este mult mai usor de vizualizat si de gasit cu motoarele de cautare.

2. Creeaza o retea puternica de conexiuni

Relatiile interumane fac lumea sa se invarta. Odata ce ai aranjat profilul de LinkedIn, incepe sa te conectezi cu cat mai multe persoane relevante din domeniile tale de interes. Nu te limita doar la colegi, sefi sau cunoscuti.

Cauta recrutori din regiunea in care locuiesti sau, daca e cazul, din orasul in care ai dori o relocare. E o cale simpla de a-ti asigura vizualizari valoroase ale profilului.Apoi, conecteaza-te cu profesionisti din domeniile tale de interes. Ce au in comun Cezar Rapotan - CEO Arabesque, Cristina Staiculescu – Senior Manager Vodafone Romania, Florin Talpes – CEO Bitdefender si Tudor Manea - Senior VP Emag? Cu totii sunt prezenti pe LinkedIn si n-a fost nicicand mai simplu sa intri in contact cu oameni de business si specialisti de la un asemenea nivel.

Citeste si:
4 moduri inteligente prin care poți reduce consumul de energie...
4 moduri inteligente prin...

O oportunitate buna de a trimite o invitatie de conectare unui manager este, de exemplu, dupa un eveniment la care a fost invitat ca speaker. Ai astfel un motiv sa-i scrii un scurt mesaj de felicitare pentru discursul sau, sa-i transmiti ca informatiile au fost foarte interesante pentru tine si ca ti-ai dori sa ramai in contact.

In acest articol de pe themuse.com, am gasit mai multe sfaturi utile despre cum sa scrii invitatii de conectare care ti-ar putea aduce viitorul job. Autorul recomanda, de exemplu, ca atunci cand scrii cuiva pe LinkedIn, sa personalizezi cat poti de mult mesajul. Nu e nevoie sa scrii romane, dar trebuie sa reusesti sa demonstrezi prin ceea ce spui ca esti sincer, istet, dar si ca stii sa abordezi intr-un mod care sa-l puna intr-o lumina buna pe interlocutor.

3. Creeaza si distribuie continut de calitate

O persoana cu idei articulate este cu siguranta un candidat vanat de companiile de top. Evita subiectele sensibile, usor inflamabile, precum orientarea politica sau religia si orienteaza-te spre topicuri din aria ta de expertiza.

Citeste si:
Altex își extinde rețeaua și deschide un nou magazin în Botoșani,...
Altex își extinde rețeaua și...

Te-ai gandit la un blog? Ai putea ca in fiecare saptamana sa scrii un articol despre un lucru pe care l-ai face altfel, despre ce ai invatat in ultima vreme sau sa impartasesti din cunostintele tale (e-bookuri, tutoriale, review-uri).

Alterneaza subiectele legate de profesie cu cele despre pasiunile tale. Exprima-te natural si fii concis, 500 de cuvinte sunt de obicei suficiente. Daca iti este mai confortabil, poti in locul articolelor sa inregistrezi video-uri sau podcast-uri.

Impartaseste materialele cu regularitate pe retelele de socializare – astfel iti vei pastra profilul activ, vei genera pretext pentru conversatie si te vei pozitiona ca o voce importanta in domeniul tau de activitate. Nu uita insa de regula 80/20: 80% din continutul impartasit sa fie dat de resursele create de altii, iar 20%, de continutul propriu.

Citeste si:
Crearea unui conținut convingător: Ce să scrii în scrisoarea de...
Crearea unui conținut...

Aplicand aceste tactici, vei observa in curand ca oportunitatile ajung mai usor la tine.
Tu aplici si alte metode pentru a-ti creste succesul profesional?


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.