Hotelurile au inceput sa-si puna la punct strategiile pentru anul acesta, iar pentru ca ele sa dea roade, e cazul ca managerii sa acorde o atentie sporita trendurilor si cerintelor pietei.

Multi romani au inceput deja sa se gandeasca la vacanta, fie cea de Paste, fie chiar cea de vară, asa ca hotelierii trebuie sa acorde un plus de atentie strategiilor de atragere a clientilor, dar si facilitatilor pe care le pun la dispozitie turistilor. In 2017 atentia se indreapta catre imbunatatiri dictate de avansul tehnologiei, dar si catre o dinamica mai mare a preturilor, precum si o colaborare mai stransa a hotelurilor cu agentiile de turism online, scrie site-ul de specialitate hospitalitynet.org. Iata la ce trenduri ar trebui sa se alinieze toti antreprenorii din acest domeniu, daca vor sa incheie anul cu profituri mai mari:

1. Procesele automatizate si posibilitatea platii cu cardul devin imperative

Clientii hotelurilor si a restaurantelor din hoteluri devin tot mai putin dispusi sa astepte procesarea informatiilor si cu atat mai putin dispusi sa circule mereu cu bani cash. Cu ajutorul unui astfel de dispozitiv, insa, se poate rezolva foarte simplu acest aspect. El faciliteaza atat inregistrarea de informatii – rezervari, comenzi ale clientilor cu privire la servicii ale hotelurilor sau comenzi de la restaurantul hotelului – cat si plata cu cardul.

Este limpede ca in 2017 orice antreprenor care lucreaza direct cu clientii are nevoie de un dispozitiv POS, prin care sa se poata face plata cu cardul. Tot mai multi romani incep sa renunte la plata cu bani gheata, arata un studiu realizat de o companie de servicii financiare.

2. O prezenta online puternica si o colaborare stransa cu site-urile de calatorii

Internetul a schimbat modul in care se face business in profunzimea lui, nu numai in cazul industriei hoteliere. Orice companie care nu are o puternica prezenta online va avea mari probleme in a-si atrage clienti anul acesta. Potentialii clienti circula in prezent cu un telefon inteligent conectat la internet si din online isi procura informatiile de care au nevoie. Nici hotelierii cu state vechi de pe litoralul romanesc sau din Valea Prahovei, zonele cele mai populare de la noi din tara, nu se mai pot baza doar pe renumele de odinioara.

Citeste si:
Studiu Infografic: Profilul clienților sistemelor fotovoltaice în...
Studiu Infografic: Profilul...

Orice hotel ar trebui sa aiba o pagina oficiala pe site-urile de socializare (Facebook, Twitter, Instagram), dar si un site oficial cu cat mai multe informatii despre serviciile furnizate, tarife, precum si imagini cat mai multe cu restaurantul, camerele, facilitatile din zona. O prezenta online constanta, sustinuta si corect conceputa va aduce nenumarate beneficii unui business, mai ales din zona HoReCa.

3. Hotelurile care ofera servicii in plus reprezinta o strategie sigura de atragere a clientilor

Nu mai este suficient ca hotelierii sa se concentreze pe experienta turistilor din interiorul unitatii, ei trebuie sa devina adevarati ghizi si organizatori de evenimente pentru a oferi o experienta holistica de vacanta.

Organizarea de tururi ghidate in zona, evenimente pentru copii pentru familiile cazate acolo si diferite alte evenimente tematice cu diverse ocazii pot contribui foarte multe la experienta turistica a clientilor, iar unele hoteluri deja se ocupa si de acest aspect. Nu mai este suficient sa le pregatesti clientilor o camera deosebita si o cina delicioasa, anul acesta hotelul se transforma, incet, incet in entitatea care se ocupa de vacanta clientilor de la A la Z.

Citeste si:
Fifor: Premierul Ghilotina a anuntat reintroducerea taxei auto, pe...
Fifor: Premierul Ghilotina a...

Platforma online Airbnb, de pilda, a facut o miscare ambitioasa la finalul anului trecut, oferind serviciul Trips, prin care turistii pot sa-si rezerve, pe langa cazare, chiar si lectii cu samurai in Japonia sau lectii de surfing in California, oferind in felul acesta o intreaga experienta, ce pleaca de la cazare si ajunge la planificare activitatilor de vacanta din fiecare zi.

Sursa foto: Monkey Business Images/ Shutterstock.com


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.