Trupele Radiohead, The Charlatans si Nine Inch Nails au renuntat la casele de discuri in favoarea marketingului online.
Alternativi sau industriali, ska sau pop, muzicienii de azi par sa reuseasca ceea ce n-au putut hippiotii. Protestul la adresa capitalismului se scandeaza acum in gama bitilor si a Internetului. Printre cei ce dau tonul se afla si trupa Radiohead, care a hotarit sa renunte la casele de discuri, permitind descarcarea gratuita sau la sume modice a pieselor sale. Aparut la inceputul acestei luni, anuntul britanicilor ca vor vinde noul disc, „In Rainbows“, exclusiv prin site-ul lor a pus pe jar industria muzicala. Producatorii si distribuitorii se tem ca pilda Radiohead va fi urmata si de alte vedete muzicale, amenintindu-le profiturile actuale.

Pe 1 octombrie, site-ul oficial al Radiohead anunta lansarea online a proaspatului disc. In citeva zile, cautarile pe Google ale numelui trupei s-au inmultit de zece ori, informeaza „Telegraph“. Paradoxal, cei ce au vizitat site-ul oficial al formatiei britanice nu s-au napustit sa descarce albumul, al carui pret e decis de ei, putind fi chiar si de 0 lire. Multi au preferat sa-si faca rezervare pentru pachetul de 40 de lire, care cuprinde CD-uri si inregistrari pe vinil, afirma purtatorul de cuvint al alternativilor, citat de „Telegraph“. Chiar si asa, initiativa Radiohead n-a ramas fara ecouri in lumea muzicala. Johnny Marr, fostul chitarist de la The Smiths, crede ca noul marketing poate avea si virtuti sociale. „In felul acesta nu mai trebuie sa te ascunzi dupa ineptiile corporatiilor, iar oamenii sint responsabilizati, sint tratati ca niste maturi“, spune Marr, citat de BBC News. „Oricine stie ca poti descarca muzica pe gratis, dar acum se va vedea cine apreciaza cu adevarat trupele respective“, completeaza chitaristul.


Despre autor:

Cotidianul

Sursa: Cotidianul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.