Conform unor estimari echilibrate, investitia de pornire a unui cotidian cu sanse de succes se ridica la aproximativ trei milioane de euro. Cristian Tudor Popescu, Mircea Dinescu si ceilalti actionari de la "Gindul" afirma ca au avut un milion. Cu banii au reusit sa arunce pe piata "adevaratul Adevarul", rezultat din despartirea Consiliului Director si a redactiei de patronatul ziarului cu frontispiciu albastru.

Cristian Tudor Popescu a declarat
pentru "Evenimentul zilei" ca banii au fost investiti in tiparire, redactie si alte cheltuieli similare, dar nu si pentru publicitate. Motiv pentru care McCann Erickson a realizat campania "Gindul lui Popescu si Dinescu" in regim de barter, iar Realitatea TV a difuzat spoturile video in aceleasi conditii. "Este unul dintre cei 25 de parteneri ai nostri cu statut de barter", a spus Virginia Gheorghiu, directorul de comunicare al postului TV. "Ziarele isi consuma spatiile cind au o campanie punctuala".

De la geaca la sacou

Lansarea ziarului a fost prefatata de numeroase aparitii la TV ale echipei. S-a vorbit despre transformarea lui Cristian Tudor Popescu, care, din jurnalistul "sarac dar cinstit" care circula cu Dacia si umbla in geci si treninguri, a devenit co-patron al unui titlu important si posesor de costum. Insusi Mircea Dinescu, partenerul de afacere al lui C.T. Popescu, a afirmat recent ca acesta "a devenit mai curatel". Directorul de la "Gindul" neaga transformarea sau intentia ei: "Am aceleasi doua sacouri pe care mi le-am luat in 1997 din Germania.

Ma imbrac cum simt, daca n-am mai aparut in trening nu inseamna ca nu mai port decit costume", a declarat pentru "Evenimentul zilei" ziaristul. C.T. Popescu a mai spus si ca nu primeste "foarte usor" sfaturi in privinta aspectului sau. Ca si in privinta spoturilor video si audio de promovare a noului ziar, care au fost realizate de McCann Erickson pornind de la idei proprii. "Nu se apropie nici un copywriter de Popescu si Dinescu, oricum nu exista nimeni in tara asta care sa se priceapa la cuvinte mai bine."

Primul tiraj si orientarea

Ziarul a fost tiparit intr-un prim tiraj de 70.000 de exemplare. Echipa intentiona sa "traga" 100.000, dar au aparut probleme la Timisoara si Iasi.
Deocamdata, "Gindul" iese din rotativa doar la Bucuresti si Cluj. Distributia este asigurata de Rodipet. Ca orientare politica, ziarul este apropiat de "Adevarul" vechii echipe. Titlul "Procurorii - numiti si revocati de Traian Basescu si Monica Macovei" a fost interpretat in mediile de presa drept critic la adresa actualei puteri.

Cristian Tudor Popescu a adus de acasa 300.000 de euro

Societatea care editeaza ziarul "Gindul", Crucisatorul SRL, este inregistrata la Registrul Comertului pe 11 aprilie 2005. Procentele de mai jos provin din sursa mentionata, in timp ce investitia totala a fost comunicata de Mircea Dinescu.


Despre autor:

Evenimentul Zilei

Sursa: Evenimentul Zilei


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.