"E timpul pentru un internet transparent in Romania" scria ieri, pe blogul lui, jurnalistul Catalin Tolontan. Reactiile nu au intarziat sa apara. Orlando Nicoara, reprezentantul diviziei online Media Pro Interactive, a trustului Media Pro, ii raspunde acid lui Tolontan.
"In aceste saptamini se duce o lupta discreta, dar vitala, in netul romanesc. Pe de o parte, BRAT, agentiile de publicitate si clientii doresc aplicarea sistemului de monitorizare a investitiilor in on line. Fiecare ad server va gazdui pe campanie un tag unic, prin care agentiile si clientii vor putea vedea exact ce campanii s-au derulat si care a fost efectul lor in audienta. Pe de alta parte, citiva oameni puternici si smecheri, e prea mare criza si lipsa de integritate ca sa mai cautam eufemisme, refuza sa dea acces pe serverele lor industriei sau vocifereaza impotriva proiectului", scrie Tolontan.

De ce se pun aceste probleme? "Pentru ca in internetul din RO exista cazuri in care se plateste publicitate care nu apare. Anumiti editori de siteuri mint pur si simplu si raporteaza afisari care nu exista in realitate. Efectul? Campaniile sint trucate si banii sint incasati nemeritat", argumenteaza Catalin Tolontan, din postura de membru al conducerii BRAT.

Si am avea chiar si o solutie la aceasta problema: "Agentiile sa-si exprime clar vointa, pe care BRAT le-a solicitat-o chiar in aceste zile, iar sutele de editori on line sa nu mai accepte ca interesele lor pe termen lung sa fie tinute in prizonierat de citiva editori/oameni carora toata lumea le cunoaste reputatia", aflam, tot prin intermediul lui Tolontan. Jurnalistul prezinta astfel Sistemul NET MONITOR, pentru care "editorii ar urma sa plateasca sume de ordinul sutelor, iar agentiile citeva mii pe an". "E un pret care merita pentru a transforma o neincredere infinita intr-o incredere unanim recunoscuta", conchide Catalin Tolontan.

Orlando Nicoara, reprezentantul diviziei online Media Pro Interactive, a trustului Media Pro, a raspuns articolului lui Tolontan pe un ton iritat: "Draga Tolo, vorbesti in necunostinta de cauza". Nicoara spune ca este de acord cu implementarea noului sistem de monitorizare, insa numai in conditiile in care agentiile de publicitate, principalele beneficiare, vor suporta cea mai mare parte din costuri, iar monitorizarea campaniilor publicitare sa se refere doar la numarul de afisari, si nu si la numarul de click-uri, explica DailyBusiness.ro. Nicoara considera ca "numarul de click-uri este o cifra 'sensibila' atat pentru agentie/client cat si pentru publisher".

DailyBusiness.ro publica si comentariul lui Cristian Parvan, specialist in media si online, cu experienta de mai multi ani in cadrul Zenith Media, in prezent antreprenor, care spune ca "s-a ajuns la un blocaj si din pacate constat ca si oamenii maturi care inteleg piata media tind sa radicalizeze pozitiile. [...] De ce a devenit imposibil sa rezolvati aceste lucruri INAUNTRUL organizatiei in care din fericire e stransa industria?". "Sincer, sper sa gasiti metode prin care monitorizarea publicitatii online sa fie posibila", conchide Parvan, intr-un comentariu postat ca raspuns la argumetarea lui Orlando Nicoara, pe blogul sau.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.