Pasii pentru construirea unui brand personal, oportunitatile aduse de criza, relatia dintre brandul personal si brandul de companie, instrumentele furnizate de online sunt cateva dintre subiectele abordate de Madalina Uceanu, executive director AIMS Human Capital Romania, si Cosmin Alexandru, presedintele asociatiei Erudio, invitatii primei editii Wall-Street Live Text.

Criza, o buna oportunitate pentru construirea brandului personal

Perioadele de criza sunt o proba pentru valoarea intrinseca a brandingului personal, a raspuns Madalina Uceanu (foto dreapta) unei intrebari trimise de Marius Persinaru, Country General Manager Xerox Romania si Republica Moldova, unul dintre cititorii Wall-Street. Criza avantajeaza fondul in detrimentul formei – faptele si nu declaratiile - ceea ce face ca in aceasta perioada construirea unui brand sa aiba mai mult success si sa fie mai solida.

La o intrebare legata de problema desuetudinii brandingului in cultura de afaceri, in conditiile in care multe “tepe” financiare au fost date sub acoperirea unor superbranduri, unul dintre cititorii Wall-Street, Robert Zanescu, Marketing Manager la Star Foods - PepsiCo, a raspuns ca brandingul, fie el personal sau comercial, este ancorat in contextul pietei. “La fel ca in domeniul comercial, unele branduri livreaza, altele nu. Constructia brandingului se face pe baza unei platforme fundamentale - valorile pe care brandul respectiv le detine (in cazul persoanelor acestea pot fi cei 7 ani de acasa, respectiv cele 10 porunci), la care se adauga in timp elemente specifice contextului in care brandul activeaza. Se vede din piata ca «superbrandurile» personale fara acoperire se pierd. E o chestiune de timp”.

Mai multe detalii despre oportunitatile de criza, gasiti aici.

Pasii pentru construirea unui brand personal

Primul pas pentru construirea unui brand personal este, potrivit lui Cosmin Alexandru, stabilirea unui obiectiv. Cu cat mai clar si mai masurabil, cu atat mai bine. Apoi, pe baza unei analize sau a unei autoanalize, trebuie gasite punctele de diferentiere. “La ce anume pot fi mai bun decat altii si in ce fel pot fi mai bun decat altii? Acesta e elementul de pozitionare si e dificil de creat pentru ca trebuie sa renuntam la mai multe lucruri la care ne simtim relativ buni pentru a ne concentra pe unul sau doua la care suntem sau putem deveni foarte buni, cei mai buni.

Al treilea pas il constituie identificarea cat mai precisa a targetului. Cine sunt oamenii in ochii carora vreau sa performez pe atributul de pozitionare pe care mi l-am ales? Cine sunt cei care, daca reusesc acest lucru, ma pot ajuta sa-mi indeplinesc obiectivul.

Urmatorii pasi pentru construirea unui brand personal ii gasiti aici.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.