Afacerile de cartier au luat amploare dupa 1990. Oamenii cu simt antreprenorial au intuit corect ca romanii vor da buzna in magazine, pentru a se bucura de produsele la care nici nu isi permiteau sa viseze, in perioada comunista. Insa aparitia lanturilor mari de hipermarketuri chiar in centrul oraselor au fortat multe buticuri si alimentare sa se inchida sau sa isi scada preturile, astfel incat sa isi pastreze clientii. În prezent, concurenta pe aceasta piata este extrem de mare, iar patronii care vor sa isi deschida un astfel de magazin trebuie sa il doteze suficient de bine pentru a-l face profitabil.

1. Rapiditatea

Magazinele de cartier sunt preferate in special de oamenii care ajung acasa de la serviciu si nu mai au energie sau timp sa isi faca toate cumparaturile de la un hipermarket. De aceea, unul dintre cele mai importante avantaje ale unui magazin de cartier este ca oamenii isi pot procura rapid alimentele si produsele necesare, fara a sta la cozi imense si a pierde foarte mult timp pana ajung acasa.

Nicio alimentara nu poate functiona la capacitate maxima fara un cititor de coduri de bare, o casa de marcat automata si un astfel de instrument indispensabil, care sa asigure precizia si rapiditatea de care orice magazin are nevoie pentru a-si multumi clientii si pe care cu siguranta l-ai vazut in toate buticurile in care ai intrat.

2. Programul

Multe buticuri de cartier au program pana la miezul noptii, insa exista si magazine non-stop, care sunt la indemana oamenilor care lucreaza pana tarziu si au nevoie sa isi faca unele cumparaturi de completare. Hipermarketurile se inchid dupa orele 21-22, asa ca buticul de la scara blocului este, in multe cazuri, singura optiune, daca ai nevoie de ceva.

3. Calitatea marfurilor

Magazinele de cartier au produse mult mai bune sau mai sanatoase decat cele din marile lanturi de supermarketuri, din mai multe motive. In primul rand, acestea nu au nevoie de cantitati la fel de mari ca un centru comercial mare, asa ca isi permit sa cumpere de la producatori locali mai mici. Pe de alta parte, calitatea produselor este unul dintre atuurile cu care aceste magazine isi pot fideliza clientii. Fructele si legumele sunt principalele alimente pe care le poti cumpara mai ieftin de la buticul de cartier si care sunt mai sanatoase decat cele importate de hipermarketuri.

4. Atitudinea fata de clienti

Vanzatorii de la buticurile de cartier sunt mult mai prietenosi si mai deschisi cu clientii lor, le ofera sfaturi si au rabdare sa le prezinte produsele din galantare. Daca intr-un hipermarket trebuie sa alergi dintr-o parte in alta pentru a gasi un angajat care sa te ajute, vanzatorii din micile magazine sunt intotdeauna saritori, amabili si dispusi sa ajute. De altfel, atitudinea prietenoasa a vanzatorilor este un element important in fidelizarea clientelei. Oamenii vor aprecia interactiunea cu angajatii si vor fi mult mai dispusi sa calce pragul buticului, daca stiu ca ii asteapta un chip familiar.

5. Dispunerea marfurilor

Din lipsa de spatiu, buticurile sunt nevoite sa isi expuna marfurile pe o suprafata destul de mica, ceea ce le face mai atractive clientilor. Diversitatea mare de produse pe un spatiu atat de mic da iluzia unui magazin aprovizionat excelent, iar tehnicile de dispunere a marfurilor poate sa ii incurajeze pe oameni sa cumpere mai mult sau sa aleaga produse mai scumpe, atunci cand acestea sunt asezate langa unele cu preturi si mai mari. De asemenea, promotiile din alimentare sunt mult mai usor de pus in practica si ajuta la fidelizarea clientilor, deoarece acestora nu le va fi greu sa dea o fuga pana la magazin pentru a se bucura de un discount sau o de alta oferta.

Tu cat de des iti faci cumparaturile la magazinele de cartier? Le preferi in detrimentul marilor magazine?