O asociatie de proprietari din Voluntari s-a plans de existenta unor clauze abuzive in contractul standard de furnizare a energiei electrice: in cazul in care consumatorii doreau sa denunte anticipat contractele, acestia trebuiau sa notifice cu 30 de zile inainte si sa plateasca celeilalte parti suma de 400 de lei pentru fiecare luna pentru care opereaza denuntarea contractului, potrivit ANPC. Directia Generala de Control si Supraveghere a Pietei a desfasurat un control privind aspectele sesizate.
In timpul desfasurarii controlului, Enel Energie Muntenia SA a prezentat trei contracte de furnizare a energiei electrice incheiate cu asociatii de proprietari si trei contracte incheiate cu consumatori persoane fizice. In urma controlului s-a constatat ca acea clauza de denuntare era mentinuta, fiind modificate doar termenele aferente notificarii si sumele datorate in caz de denuntare anticipata.
Legislatia specifica desfasurarii activitatii din domeniu nu prevede posibilitatea ca SC Enel Energie Muntenia SA sa denunte unilateral contractul, existand situatii limitative in care furnizorul este indreptatit sa rezilieze din initiativa sa contractul de furnizare a energiei electrice. Concluziile controlului au fost acelea ca SC Enel Energie Muntenia SA utilizeaza o practica comerciala agresiva, impunand consumatorilor "sa ramana captivi in contractul de furnizare a energiei electrice pe toata durata contractuala".
"SC Enel Energie folosea o pozitie de forta, o influenta nejustificata fata de consumatori, putand limita libertatea de alegere si comportamentul consumatorilor de a denunta contactul de furnizare a energiei electrice. S-a constatat incalcarea prevederilor Legii nr. 363/2007 modificata, operatorul economic fiind sanctionat cu amenda contraventionala", se arata in comunicatul ANPC.
ENEL își vinde activele din România companiei PPC din Grecia
Reprezentantii ANPC au precizat pentru MEDIAFAX ca amenda dispusa in acest caz a fost de 13.000 de lei. Totodata, a fost dispusa masura de incetare a practicii comerciale incorecte.
Potrivit presedintelui ANPC, Bogdan Pandelica, contractele semnate cu furnizorii de servicii nu trebuie sa limiteze optiunile consumatorilor de a-si alege furnizorul pe care si-l doresc si care raspunde cel mai bine nevoilor lor.
Despre autor:
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
Mai multe despre
-
Se vor scumpi produsele Sabon din cauza războiului din Fâșia Gaza? Răspunsul...
Sursa: retail.ro
-
#GreenEnergy4Everyone – Claudiu Butacu: informarea, soluția pentru prosumatori
Sursa: green.start-up.ro
-
Digital Banking Scorecard: Digitalizarea versus nevoile clienților
Sursa: futurebanking.ro
-
Atplay, locul care arată că poți să educi copiii prin tehnologie și jocuri
Sursa: start-up.ro
-
Portalul Digital Unic, care aliniază România la normele europene, se va...
Sursa: wall-street.ro
-
Odihna de care ai nevoie: 10 reguli de aur pentru un somn odihnitor, care...
Sursa: garbo.ro
-
Tarot online: Mai poate fi ceva între voi?
Sursa: kudika.ro