Peste 500 de publicatii si-au anuntat intentia de a-si posta continutul contra cost, din toamna, pe un portal unic initiat de grupul Journalism Online, care va fi lansat pentru a face fata concurentei neloiale din partea site-urile gratuite de stiri, scrie presa americana.
Grupul a anuntat ca, pana in prezent, responsabili de la 176 de cotidiene si alte 330 de publicatii au semnat scrisoarea de intentie, pentru a deveni afiliati la proiectul portalului unic de comercializare a continutului online.

Potrivit celor de la Journalism Online, paginile de internet ale publicatiilor care agreeaza ideea portalului unic inregistreaza, in total, peste 900 de milioane de vizitatori pe luna. Accesul la continutul platit se va putea face pe baza unui abonament. „Unii se vor putea abona la o singura publicatie, altii ar putea opta pentru o oferta care sa grupeze continut din mai multe surse“, a explicat, pentru AFP, unul dintre cofondatorii grupului, Gordon Crovitz, fost patron la Wall Street Journal.

Grupul ia in calcul si posibilitatea ca un singur vizitator sa poata accesa toate publicatiile de pe portal, in schimbul unei taxe lunare sau anuale.

Journalism Online se asteapta ca acest proiect sa genereze venituri fabuloase. Estimarile in acest sens se bazeaza pe un un cost al abonamentului intre 50 si 100 de dolari, pentru accesul la intreg continutul, arata NewsIn.

Pe de alta parte, initiatorii proiectului spun ca portalul unic va fi si un bun instrument de difuzare a publicitatii, pentru ca, in functie de tipurile de materiale citite, se va putea determina si un profil al utilizatorului.

Journalism Online a fost lansat in aprilie de trei cunoscuti oameni din industria media americana - Steven Brill, jurnalist si lector la Universitatea Yale, Gordon Crovitz, fost patron al Wall Street Journal, si Leon Hindery, care detine compania InerMedia Partners.

Informatiile facute publice de Journalism Online vin la putina vreme dupa ce magnatul australian Rupert Murdoch, detinatorul NewsCorp, a readus in actualitate problema platii pentru continutul de presa online. "Revolutia digitala a deschis canale noi si ieftine, dar nu a facut continutul gratuit", a fost premisa pe care a inaintat-o Murdoch, anuntand ca, din 2010, editiile online ale The Sun, The Times sau New York Post vor putea fi accesate doar in schimbul unei taxe.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.