Atunci când membrii unei echipe sunt încurajați să colaboreze, să comunice transparent și să își ofere sprijin reciproc, ei creează un mediu de lucru pozitiv. Iar o echipă puternică și care știe să lucreze eficient poate să ajute la creșterea companiei și să inoveze mult mai ușor.

Orice manager merită să știe cum să încurajeze acest mod de lucru în echipă. Doar în acest fel, echipele pot să fie cu adevărat eficiente și unite și pot să colaboreze într-un mod productiv. Iată câteva metode utile în acest sens:

Promovează socializarea și interacțiunea între angajați asigurând spații de lucru creative și eficiente pentru noile generații

Unul dintre cele mai importante aspecte este legat de socializarea angajaților. Atunci când aceștia sunt încurajați să comunice deschis și să socializeze, crește productivitatea echipei. Interacțiunea poate fi încurajată la locul de muncă prin crearea unor spații creative, unde angajații se pot întâlni, pot dezbate noi idei și pot rezolva probleme.

De altfel, interacțiunea directă este esențială pentru a avea o echipă productivă. Potrivit unui studiu inițiat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, angajații tineri din Generația Z spun că au nevoie de cel puțin 3 zile pe săptămână, la birou. În acest mod, ei pot să interacționeze eficient cu echipa și pot să fie productivi. Conform studiului, „aproximativ 27% din angajații din toate generațiile spun că un mediu ideal de lucru la birou trebuie să fie ospitalier și să ofere multe facilități, 21% vor spații de lucru creative, care să le ofere, totodată, și acces la cele mai noi tehnologii, iar circa 14% dintre respondenți vor zone de lucru de tip rezidențial, cu o atmosferă informală, care să-i facă să se simtă ca acasă.”

Pune la dispoziție traininguri/servicii de management în echipă

Dacă îți dorești ca angajații să lucreze eficient în echipă, este important să îi ajuți să învețe cum să lucreze ca o echipă. Asta înseamnă că este necesar să stabilești în mod clar care este rolul fiecărui membru și care sunt sarcinile acestora. În același timp, trebuie să le oferi oportunități de training în echipă.

Citeste si:
Cum poți crește coeziunea dintre angajați pe termen lung – 4...
Cum poți crește coeziunea...

Trainingurile de management în echipă sau workshopurile reprezintă o modalitate bună prin care angajații pot învăța cum să lucreze ca o echipă și cum să comunice eficient. Odată ce angajații își însușesc aceste abilități de teamwork, calitatea muncii în echipă crește.

Recompensează rezultatele obținute în echipă

Așa cum am menționat mai sus, este necesar ca fiecare membru al echipei să știe ce rol are. În acest fel, îți este mai ușor să recompensezi efortul fiecăruia. În plus, angajații vor înțelege mai bine cum au contribuit la succesul unui proiect. Recompensele ajută fiecare membru al echipei să se simtă apreciat pentru munca depusă și cresc productivitatea echipei.

Recompensa nu trebuie să fie neapărat un proces complex. Simpla recunoaștere a efortului depus în timpul unei ședințe cu toată echipa îi poate ajuta pe angajați să se simtă apreciați. Oferă exemple concrete, cu cifre și rezultate obținute în urma implementării unui proiect, indiferent de nivelul de efort depus de către fiecare membru al echipei.

Citeste si:
Trei angajați CFR, prinși băuți la muncă; alți doi au plecat din...
Trei angajați CFR, prinși...

Încurajează feedback-ul și comunicarea transparentă

Membrii echipei pot ajunge să lucreze la adevăratul lor potențial doar atunci când știu că pot să comunice deschis și onest cu ceilalți colegi. Așa că este esențial să încurajezi o comunicare deschisă și transparentă, bazată pe respect și suport reciproc. Atunci când fiecare membru al echipei știe că se poate baza pe ajutorul celorlalți membri, poate fi mai productiv și poate încuraja inovațiile.

O comunicare clară, bazată de feedback constructiv, este baza unei echipe de succes. Stabilește întâlniri scurte, unde angajații pot discuta despre progresul unui proiect în desfășurare. Oferă-le oportunitatea de a discuta despre provocările pe care le întâmpină și încurajează rezolvarea problemelor împreună.

Citeste si:
Ce spun angajații despre sistemul de muncă hibrid: 4 tendințe ale...
Ce spun angajații despre...

Așadar, atunci când o echipă știe cum să lucreze eficient împreună, calitatea muncii este îmbunătățită și conflictele pot fi rezolvate într-un mod constructiv. În plus, angajații ajung să comunice deschis, să socializeze mai mult și să dezvolte relații profesionale puternice.


Despre autor:


Ultima actualizare: 30 Aprilie 2024 - 02 : 04

Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.