YouTube nu a revolutionat doar viata de zi cu zi oamenilor din intreaga lume ci si tehnicile de comunicare politica si campania electorala pentru presedintie care se desfasoara in Statele Unite ale Americii.

Cei doi candidati la Casa Alba, Barack Obama si John MacCain, s-au folosit din plin in campanie de YouTube, spoturile electorale publicate aici dovedindu-se a fi mai ieftine si mai eficiente. Mai mult decat atat, videoclipurile de campanie postate pe YouTube au antrenat milioane de americani in implicarea activa pentru sustinerea favoritului.

Steve Grove, seful departamentului media si politica de la YouTube, site aflat in portofoliul Google, considera ca platforma este in acest moment, "cea mai mare scena de dezbateri politice din lume".

La sfarsitul anului 2007, sansele lui John McCain de a obtine nominalizarea republicana scadeau vazand cu ochii. In conditiile in care banii si oamenii erau din ce in ce mai putini, echipa sa de campanie a apelat la YouTube, scrie NewsIn.

"Au decis ca investitia strategica in statele cele mai disputate ar fi sa puna clipuri pe YouTube. Au inteles ca in cele din urma, aceste clipuri vor ajunge in jurnalele tuturor televiziunilor si ca oamenii vor vorbi despre ele in emisiunile de dezbateri. Si au avut dreptate", explica Julie Germany, directoare a institutului de studii politice, democratie si internet a Universitatii George Washington, intr-un interviu acordat AFP.

"Echipele de campanie pun clipuri pe internet stiind bine ca partizanii lor se vor ocupa de distributie", subliniaza Andrew Rasiej, cofondator al site-ului techpresident.com, dedicat modului in care tehnologia determina politica sa evolueze. "Aceasta platforma pe care o numim YouTube a dat nastere unui sistem complet nou de functionare mediatica".

Campania politica s-a mutat intr-adevar pe cele mai populare site-uri, a aratat si expertul in comunicare online Phil Noble, in cadrul conferintei Politica 2.0, desfasurata luna trecuta la Bucuresti.

Politicul a invadat spatiul YouTube, Google, Flickr sau Wikipedia. Popularitatea unui politician se traduce si prin promovarea imaginii cult.

Noble a explicat fenomenul "I’ve got a crush on Obama", pentru ca, pentru prima data intr-o campanie politica, "fanii" candidatului au preluat controlul si se implica in promovarea favoritului. O tanara care s-a autointitulat "Obama Girl", si-a postat un videoclip pe YouTube (unde altundeva?!), clip transformat, in doar cateva zile in viral si fredonat de milioane de simpatizanti ai candidatului democrat.

Videoclipul "I Got a Crush...On Obama" (M-am indragostit de Obama), dedicat sutinerii candidatului democrat


Raspunsul dat pe YouTube, de o sustintaoare a candidatului republican John McCain

Atat McCain cat si Obama au propriul "canal" pe YouTube, site care are marele avantaj de a fi gratuit. Pe de alta parte, este mult mai ieftina producerea unui clip de rezolutie slaba decat a unuia destinat televiziunilor.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.