Business 3 Iulie 2009 19:13
Evolutia Twitter ne arata ca fenomenul microbloggingului e din ce in ce mai popular, pe masura ce apar noi unelte si lumea se obisnuieste cu gandurile de 140 de semne.


Pe langa faptul ca Biz Stone, unul dintre fondatori, intentioneaza sa transforme cuvantul "tweet" in marca inregistrata si numarul de API-uri tocmai a fost marit, permitand aplicatiilor sa se actualizeze mai frecvent, Twitter are parte de serioase recorduri.

Comparativ cu anul trecut, Hitwise a numarat cu 22% mai multi vizitatori, 93% din crestere petrecandu-se in decursul acestui an. Cifrele ar fi si mai mari, scriu cei de la BBC , pentru ca studiul nu include si accesarile de pe telefoane mobile si aplicatii realizate de terti.

Evenimente cum ar fi pariul cu CNN castigat de Aston Kutcher sau prezenta serviciului pe coperta TIME au adus serviciul si in atentia hackerilor, din ce in ce mai conectati la subiectele fierbinti in spamul pe care il trimit. Utilizarile serviciului, multe dintre ele exotice, implica mai nou si Flickr, care poate trimite actualizari automate ale update-urilor. Ecologistii s-au mutat si ei pe Twitter iar cei de la Microsoft s-au prins de potentialul informatiei in timp real si vor include in cautarile performate de Bing, motorul de cautare care a miscat share-ul Google cu mai putin de 1%, tweet-uri ale diferitelor personalitati.

Politic vorbind Twitter se dovedeste deja de ceva vreme extrem de util flashmob-urilor si manifestatiilor care implica multa lume, lucru demonstrat in cazul Moldovei si confirmat de recentele tensiuni din Iran, desfasurate si amplificate mediatic aproape exclusiv datorita internetului, in special microbloggerilor. Primele 18 zile in care evenimentele de pe strazile Teheranului au generat mai mult de 2 milioane de tweet-uri implicand in discutie 480.000 de utilizatori, lucru care ii face pe cei de la Associated Press care, in mod traditional, se prind mai tarziu de calitatile noilor media, sa-i citeze pe cei de la TechCrunch, care numesc Twitter CNN-ul noii generatii.

Unde va ajunge platforma de microblogging in viitor in topul uneltelor cu care publicam primele ganduri si mai ales cat de bine va fi cotata la bursa, ramane de vazut. Deocamdata, fondatorilor nu le e foarte clar cum vor monetiza potentialul imens al Twitter.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.