Romania trebuie sa aloce sume consistente pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, in ciuda constrangerilor bugetare, astfel incat sa-si poata valorifica potentialul natural de a deveni un centru logistic in Europa Centrale si de Est, potrivit PricewaterhouseCoopers Romania.

Romania trebuie sa aloce sume consistente pentru dezvoltarea infrastructurii de transport, in ciuda constrangerilor bugetare, astfel incat sa-si poata valorifica potentialul natural de a deveni un centru logistic in Europa Centrale si de Est, potrivit PricewaterhouseCoopers Romania, citat de MEDIAFAX.

"Lipsa finantarii este problema cruciala pentru toate tipurile de infrastructura de transport, atat la nivel local, national, cat si international. In cazul Romaniei, acolo unde nevoia dezvoltarii proiectelor de infrastructura de transport este foarte mare, statul roman trebuie sa pregateasca o strategie de investitii pe termen lung. Cu toate constrangerile bugetare actuale, Romania trebuie sa aloce sume consistente dezvoltarii infrastructurii de transport pentru a putea valorifica la maximum potentialul natural al tarii de a deveni un centru logistic in regiunea Europei Centrale si de Est, potential generat de doi factori principali: proximitatea pietelor dezvoltate din Europa Centrala si deschiderea la Marea Neagra prin portul Constanta, adevarata poarta de acces a Europei dinspre Asia", a declarat intr-un comunicat Daniel Anghel, Partener, Impozite si Taxe Indirecte, PricewaterhouseCoopers Romania.

El a mentionat ca acordarea unor facilitati la import, cum ar fi amanarea platii TVA la import, ar elimina costulprefinantarii TVA pentru companii si ar incuraja volumul de tranzactii desfasurate in portul Constanta.

"In plus, o astfel de masura ar atrage investitii majore in Romania si ar contribui decisiv la dezvoltarea infrastructurii si la crearea de noi locuri de munca", a mai spus Anghel.

Potrivit unui sondaj realizat de PwC in 29 de tari, blocajele in ceea ce priveste infrastructura de transport la nivel international se vor mentine pana in 2030, iar statele industrializate vor fi cele care vor avea in continuare infrastructura de transport cea mai performanta.

"Desi pietele emergente, precum India sau Rusia, investesc in prezent masiv in infrastructura de transport, acestea nu vor putea sa-si aduca infrastructura la acelasi nivel cu al tarilor dezvoltate pana in 2030", se arata in comunicat.

Citeste si:
Ovidiu Silaghi, ministru al Transporturilor în Guvernul Ponta,...
Ovidiu Silaghi, ministru al...

PricewaterhouseCoopers ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri, specializate pe diferite sectoare, avand peste 163.000 de angajati in 151 de tari.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.