Japonezii de la Honda au bifat ieri primul loc in clasamentul care a desemnat "masina anului 2006 in Romania". Zece modele au fost incluse in aceasta competitie. Modelele C1 de la CitroŽn si Aygo de la Toyota au participat impreuna.

Un juriu de 15 jurnalisti specializati pe presa auto au acordat note de la 15 la 1 pentru fiecare model. La finalul jurizarii, noul Civic a obtinut 189 de puncte. Japonezii au surclasat cu 22 de puncte ocupantul locului doi, Kia Rio.

Volkswagen Passat a cistigat cu noul Passat 109 puncte, ceea ce l-a propulsat pe locul al treilea. CitroŽn C1 si Toyota Aygo s-au clasat pe locul al patrulea, cu 107 puncte.

Noul Seat Leon si Modus, cel mai recent model al francezilor de la Renault, au obtinut cite 79 de puncte fiecare. Suzuki Swift, care a lasat in urma orice asemanare cu predecesorul sau, a fost rasplatit cu 65 de puncte. Gigantul off-road Nissan Pathfinder a convins ca merita 59 de puncte.

Spiritul sportiv propus de Alpha Romeo pentru noul model 159 a smuls de la juriu un punctaj de 58. Ultimul loc a fost ocupat de Chevrolet Spark cu 33 de puncte.

Organizatorii evenimentului au fost Uniunea Ziaristilor si Editorilor Auto din Romania (UZEAR), impreuna cu Asociatia Presei Auto din Romania (APAR).

Vinzari slabe

Despre noul Civic, reprezentantii importatorului general al automobilelor Honda in Romania, Carpati Motors, au spus ca va fi lansat in Romania la sfarsitul lunii ianuarie a anului viitor. Civic, care a ajuns la a opta generatie, a avut un succes redus pe piata auto romaneasca. Potrivit coordonatorului de vinzari al Carpati Motors, Cristian Dumitrescu, predecesorul noului Civic s-a vandut in 2005 in mai putin de 20 de unitati.

Citeste si:

Cea mai ieftina echipare, Confort, cu motor de 1,4 litri si 83 de cai putere, costa 17.800 de euro CIP (fara taxe). Intrebat cum a reusit o masina sa ia acest titlu cand inca nu a fost lansata in Romania, oficialul Carpati Motors a raspuns: "Fara doar si poate, orice este posibil. Modelul a ajuns in tara in urma cu o saptamina. Nu am putut face o lansare propriu-zisa pentru ca nu am avut masina de prezentare".

La editia precedenta, Mitsubishi a cistigat cu modelul Colt titlul de "masina anului 2005 in Romania".

Impulsionat de obtinerea acestui titlu, importatorul Mitsubishi a reusit sa vinda aproximativ 400 de unitati in acest an in Romania.

Sint si nemultumiti

Publicatii auto importante, precum Auto Motor si Sport sau ProMotor, nu au participat la eveniment.

Redactorul-sef al Auto Motor si Sport a declarat ca revista pe care o reprezinta nu a participat intrucit nu considera competitia relevanta pentru piata autohtona. "Nu sintem de acord cu modul in care au fost alese masinile si cu modul de vot", a declarat Razvan Magureanu.

"Revista noastra nu doreste sa-si asocieze numele cu o competitie ciudata, pigmentata cu zvonuri de spaga", a declarat Constantin Ciobanu, redactor la revista ProMotor. "Nu stim cit de reprezentativa si cit de corecta este competitia organizata de APAR si UZEAR", a adaugat Ciobanu, "mai ales ca masina cistigatoare a fost testata cam o jumatate de ora de catre membrii juriului inaintea votului".

Mihai Heimann, presedintele trustului de presa Auto Mondial, trust sub patronajul caruia s-a desfasurat competitia, declara ca "doar pentru ca ProMotor sau AMS nu s-au regasit in juriu nu inseamna ca aceasta competitie nu este reprezentativa". "Din punctul meu de vedere, anul acesta a fost organizata cea mai corecta editie a evenimentului de pina acum", a adaugat Heimann.