Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) ar putea fi transformata in societate comerciala, pentru cresterea independentei si acces la fonduri europene, a declarat, miercuri, directorul general al RATB, Adrian Crit.

"Transformarea regiei autonome in societate comerciala este normala si constituie o obligatie legala potrivit directivei 1370 a Comisiei Europene, in conditiile in care acest lucru ar permite sa existe o independenta mai mare in luarea deciziilor, adica acestea nu mai depinda de multe ori de anumite persoane care accepta sau nu un plan de dezvoltare", a spus Adrian Crit, conform MEDIAFAX.

Directiva 1370 a Comisiei Europene trebuia implementata pana la 1 ianuarie 2008.

Crit a mentionat ca statutul de regie autonoma nu permite accesarea de fonduri europene, ceea ce reprezinta "o problema majora", intrucat costurile cu achizitia de vehicule ar putea fi acoperite in proportie de 60% prin sume de la UE.

"Am gandit toate aceste aspecte, urmeaza sa le transformam. Am vorbit cu primarul general (al Capitalei, Sorin Oprescu, n.r.) si se pare ca avem acceptul dansului. Sa vedem si la nivel politic cum o sa se accepte acest lucru", a spus Crit.

Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International
ca va modifica legislatia astfel incat sa permita regiilor de transport Metrorex si RATB sa majoreze tarifele cu mai mult decat rata inflatiei, pentru ca aceste companii sa isi poata acoperi cheltuielile curente din venituri. Noua lege va stabili si infiintarea unei noi "autoritati metropolitane de tranzit", care va supraveghea cele doua regii de transport public.

Crit a spus ca RATB solicita Consiliului General al Municipiului Bucuresti "din doua in doua saptamani" majorarea pretului unei calatorii, existand inca din 2010 o solicitare privind cresterea pretului la 1,8 lei/calatorie. Pretul unei calatorii cu RATB este in prezent de 1,3 lei si nu a mai fost majorat din februarie 2008.

De asemenea, el a precizat ca RATB vrea sa lanseze cat mai repede posibil carduri speciale pentru pensionari, care beneficiaza de tarife preferentiale, pentru a avea o mai buna evidenta a celor care le utilizeaza.

Crit a sustinut ca nivelul fraudei pentru calatoriile cu RATB este in jur de 30%, iar sistemul de validare electronica va da posibilitatea de monitorizare a numarului de calatori.

El a mentionat ca RATB incaseaza lunar circa 20 de milioane de lei plus TVA, in conditiile in care exista zilnic aproximativ 2 milioane de calatori, dintre care circa 1,3 milioane de persoane au carduri active pentru plata calatoriei.

Citeste si:
Cum vor circula autobuzele si tramvaiele in noaptea de Inviere
Cum vor circula autobuzele si...

Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.