Bernd Pischetsrieder, presedintele grupului Volkswagen, spune ca firma sa nu este interesata sa investeasca la Automobile Craiova. Pischetsrieder se afla in Romania, chiar de Ziua Nationala a Germaniei, intr-o delegatie din landul Saxonia Inferioara, condusa de premierul Christian Wulff. Aceasta a mai declarat, in exclusivitate pentru "Averea", ca grupul sau este multumit de activitatea Porsche Romania, companie care comercializeaza marcile grupului Volkswagen si care ocupa prima pozitie pe piata dealerilor de masini straine din tara noastra.

Domnule presedinte Bernd Pischetsrieder, este grupul Volkswagen interesat in cumpararea uzinei Daewoo din Craiova?
Premierul (Calin Popescu Tariceanu, n.red) m-a intrebat acelasi lucru in aceasta dimineata, mai mult sau mai putin indirect. Avem atat de multa extra-capacitate in intreaga lume incat acesta nu este un subiect care sa ne intereseze in acest moment.

De ce nu a cumparat Volkswagen uzinele Dacia?
Uzinele Dacia au fost cumparate de Renault dupa ce nu au reusit sa devina proprietarul Skoda.Asa ca noi am cumparat Skoda, iar Renault Dacia.

Ce alte afaceri intentionati sa mai deschideti in Romania?
Deocamdata suntem multumiti de activitatea Porsche Romania, suntem cea mai de succes companie in domeniul importului din Romania. Ne concentram pe activitatea furnizorilor de aici din Romania - avem clienti care aprovizioneaza uzinele Audi si Volkswagen.

Ca om de afaceri, ne puteti explica de ce nu este Germania investitorul numarul unu in Romania?
Cred ca mai devreme sau mai tarziu vom fi investitorul numarul unu. Noi ne-am concentrat asupra tarilor din apropierea Germaniei, cum ar fi Polonia, Cehia si Ungaria. Dar din cate vad, vor fi si mult mai multi investitori germani in Romania.

Si o ultima intrebare, cum se impaca afacerile cu politica in Germania?
Ei bine, aceasta este una dintre cele mai dificile intrebari, pentru ca daca oamenii de afaceri sunt multumiti de politicieni, inseamna ca ceva nu este in regula, iar daca politicienii sunt multumiti de oamenii de afaceri, din nou nu este ceva in ordine. Cred ca trebuie sa existe in permanenta un fel de conflict de interese intre cele doua parti, cat timp obiectivul comun, care este o economie mai buna, este indeplinit.

Citeste si:

Volkswagen reduce costurile prin concedieri

Recent, grupul Volkswagen a anuntat ca ar putea reduce cu pana la 14.000 locurile de munca la fabricile din Europa, in urmatorii trei ani, si a precizat ca potentialele concedieri reprezinta numai una dintre masurile luate in considerare pentru diminuarea costurilor. Al patrulea mare producator mondial de automobile are aproximativ 125.000 de angajati la fabricile din Europa. Analistii au afirmat insa ca Volkswagen trebuie sa ia masuri pentru micsorarea costurilor in Europa, pentru a mentine evolutia favorabila a actiunilor.

Porsche, cel mai mare dealer de masini straine din Romania

Porsche Romania este detinuta de Porsche Holding, cu sediul in Austria, care a raportat pentru prima jumatate a anului o cifra de afaceri de 8,91 miliarde euro, o crestere de 25,5% fiind consemnata in Europa de Sud-Est. Ea comercializeaza pe piata romaneasca marcile Audi, Skoda, Seat, Porsche si Volkswagen. Porsche Romania a comercializat pana in luna iulie 80.000 de autovehicule in ultimii sapte ani. Porsche Romania a avut in fiecare an o cota de piata de circa 30%, pe fondul dezvoltarii retelei de dealeri. Volkswagen se mentine pe locul al treilea in topul marcilor de import, dupa Renault si Skoda.

Porsche Romania dispune in prezent, la nivel national, de 21 de dealeri Volkswagen, patru dealeri Audi, 24 - Skoda si 16 - Seat. In ultimele 18 luni au fost deschise 27 de centre noi, urmand ca pana la sfarsitul anului 2006 sa mai fie deschise inca 30 de noi locatii. Desi nu are investitii directe in Romania, in tara noastra se vor produce componente pentru masinile grupului Volkswagen.

Producatorul german de componente auto pentru autoturisme, Brose, intentioneaza sa deschida, pana in luna aprilie 2006, o fabrica in Romania. Compania Brose este unul dintre principalii producatori mondiali de sisteme pentru usi, ferestre si scaune pentru autovehicule. Porsche este partener cu Volkswagen pe plan european. Porsche construieste modelul Cayenne impreuna cu Volkswagen si colaboreaza si la dezvoltarea tehnologiilor hibrid pentru economisirea de carburanti. Porsche detine, in prezent, 5% la Volkswagen, si a anutat ca vrea sa achizitioneze pana la 20% din actiunile VW.