Compania Euro Habitat, dezvoltatorul proiectului Planorama, a angajat BSR Europe ca manager de proiect, pentru a-i ajuta sa treaca peste situatia dificila in care se afla. Insa planul creat de BSR ar putea avea sorti de izbanda numai daca toate partile implicate vor ajunge la o intelegere in maxim doua saptamani.

Euro Habitat a lansat in anul 2005 proiectul Planorama, avand patru blocuri, cu cate 15 etaje si totalizand 1.104 apartamente. Potrivit Wall-Street.ro, primul bloc, T3, avea ca termen de finalizare vara anului 2007, insa nici pana acum apartamentele nu au fost predate.

"Eurohabitat este pe punctul de a primi de la un nou imprumut de la Piraeus Bank, preconditiile contractului de acordare a imprumutului fiind un cashflow pozitiv, echilibrat si acordul clientilor pentru noile termene de predare: T3 – sfarsit mai 2010; T4 – sfarsit decembrie 2010. O alte preconditie a bancii a fost ca Eurohabitat sa contracteze un manager de proiect cu experienta pentru a primi imprumutul. Managerul de proiect aprobat a fost BSR", se arata in comunicatul Euro Habitat.

O parte dintre clientii de la Planorama care au semnat cu dezvoltatorul contracte de reziliere deja si-au primit banii inapoi. Insa, daca mai multi clienti ar cere anularea contractelor, compania ar intra in insolventa, proiectul nu ar mai fi terminat, iar riscul cumparatorilor de a nu-si mai recupera niciodata banii de la o companie intrata in insolventa, devine foarte mare.

Solutia pe care o vede, in acest moment, BSR este ca toti cumparatorii sa se puna de acord si sa renunte la penalitati, astfel incat celelalte proceduri sa poata fi urmate: sa se ia creditul de la Piraeus Bank si sa se continue lucrarile. [Cosmarul unui proiect rezidential mereu amanat]

"In principiu, daca ar trebui platite penalitatile clientilor, imprumutul obtinut ar fi, din start, insuficient. Imprumutul acordat de banca are in vedere continuarea lucrarilor, nu plata unor penalitati acumulate independent de activitatea si vointa sa. Doar in acest mod contractul cu Piraeus ar fi logic si valid", a declarat Joseph Etstein, Managing Director BSR Europe.

Daca toti clientii din T3 si T4 se vor pune de acord cu privire la noile termene de predare si la renuntarea la penalitati, se va putea accesa imprumutul de la banca si Eurohabitat va investi inca 2,5 milioane de euro. Pentru clientii din T3, Eurohabitat va onora platile in asteptare pentru contractele care au fost anulate, pentru a debloca conturile, va face ultimele teste si va incepe predarea imediat ce acestea se vor finaliza. Pentru clientii din T4, va urma o licitatie prin care sa se angajeze constructorul general, in maxim 60 de zile din momentul in care banca semneaza noul contract de credit cu Eurohabitat.

"Continuarea proiectului depinde de absolut toate partile implicate; dezvoltatorul injecteaza partea lui, banca la fel, acum mingea e in terenul clientilor sa valideze noile termene de predare si sa renunte la penalitati. Ce nu trebuie sa uite clientii este faptul ca sunt limitati de timp si ca trebuie sa ia o decizie unanima in maximum doua saptamani, astfel incat reinceperea constructiei sa nu fie amenintata sau chiar anulata", a conchis Joseph Etstein.

Ce pozitie au in prezent clientii Planorama?

Marti seara (24 noiembrie 2009), mai mult de 300 de cumparatori ai unor apartamente in ansamblul rezidential Planorama din Bucuresti s-au dezlantuit intr-una din salile hotelului Intercontinental la adresa reprezentantilor companiei dezvoltatoare a proiectului, dupa o perioada de mai bine de doi ani de cand nu si-au primit locuintele platite si nici banii inapoi, situatie care i-a adus la limita rabdarii, scrie ZF.ro.

"Sa nu ne mai gandim la trecut
", a fost una dintre replicile reprezentantilor companiei BSR Europe care a starnit dezaprobarea cumparatorilor care, in ultimii doi ani, au stat in chirii sau in orice alte locuri, dar nu in apartamentele pe care le-au platit in Colentina. (Clic aici pentru inregistrarea serii de marti)

"In 2006, cand am facut contractul, ne-am imaginat ca putem avea incredere in dezvoltator si in contracte in general", spune dezamagit un cumparator din Planorama, care trebuia sa se mute in complex in luna iulie a anului 2007.

Acum insa, cand preturile locuintelor au luat-o in jos, calitatea apartamentelor din multe proiecte lasa de dorit, iar locul de munca nu mai este la fel de sigur, cumparatorii ajung sa se revolte, cu atat mai mult cu cat unii dezvoltatori recurg la tehnici moderne de santaj.

"In afara de Planorama, care este foarte intarziat, restul proiectelor au intarzieri, in general, de 4-5 luni. Cu toate acestea, pot spune ca peste 50% dintre cumparatorii din toate proiectele, inclusiv investitori, si-ar dori banii inapoi, in special din cauza preturilor. Contractele sunt insa foarte bine facute, cu avocati buni, iar oamenii le-au semnat, astfel ca nu prea pot iesi din ele", a explicat Valentin Ilie, CEO al companiei de consultanta imobiliara Coldwell Banker.

Mai multe detalii despre revolta clientilor Planorama gasiti aici.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.