Constructorul american de automobile General Motors (GM) a anuntat vineri lansarea formala a noului GM, iesit din faliment, entitate creata in jurul activelor "sanatoase" ale grupului si detinuta in mare parte de statul american.
"Este inceputul unei noi ere", a declarat directorul general al GM, Fritz Henderson, cu ocazia unei conferinte de presa.

"Noua companie General Motors si-a inceput azi (n.r. vineri, 10 iulie 2009) din nou activitatea, dotata cu o noua structura, cu un bilant contabil mult mai solid si cu un plan de afaceri menit a plasa consumatorii in centrul activitatii de productie", noteaza Wall-Street, citand un comunicat al companiei.

Tribunalul din New York, cel care care se ocupa de acest caz, a aprobat duminica vanzarea activelor GM catre o "noua" companie GM, al carei pachet majoritar de actiuni va fi detinut de guvernul american. Compania a fost ajutata sa iasa din faliment de catre guvernul american si cel canadian, care au contribuit cu 60 de miliarde de dolari, iar pe viitor, cel mai mare producator mondial de automobile se va centra pe patru marci principale: Buick, Cadillac, Chevrolet si GMC.

Tribunalul din statul american New York care se ocupa cu falimentul companiei a aprobat duminica vanzarea activelor GM catre o "noua" companie GM, al carei pachet majoritar de actiuni va fi detinut de guvernul american.

Potrivit Money.ro, directorul general al GM, a sustinut vineri conferinta de presa prin care a anuntat iesirea din faliment a gigantului auto. Aceasta a avut loc la ora 09.00 a.m. (13.00 GMT) la sediul de la Detroit al societatii. Datorita sprijinului administratiei Obama, procesul de plasare a GM sub protectia Capitolului 11 din din Legea Falimentului a durat doar 40 de zile, chiar mai rapid decat cele 42 de zile cat a durat procesul similar derulat pentru rivalul Chrysler Group LLC.

Fondata in 1908, GM a ajuns sa domine industria auto din Statele Unite, dar si la nivel mondial, sub conducerea directorului executiv Alfred Sloan, a carei promisiune a fost ca GM "va furniza o masina pentru orice buzunar si orice scop". Pana la mijlocul anilor '50, culmea succesului GM, compania avea aproximativ 514.000 de angajati, producea aproximativ 50% din masinile noi de pe piata americana, iar vanzarile erau de doua ori mai mari decat cele ale Standard Oil, cea de-a doua corporatie din lume.


Despre autor:

Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.