In plus, Microsoft lanseaza instrumentul de autoevaluare Data and Analytics Maturity Model. Acesta este un prim pas important in sprijinul companiilor care doresc sa isi evalueze propriul nivel de performanta in utilizarea datelor si sa descopere abordari noi, individualizate, pentru o imbunatatire a modului in care colecteaza, prelucreaza, interpreteaza si folosesc datele generate de activitatea companiei.

Intr-o lume in care companiile se bazeaza pe date mai mult ca oricand, acum, pentru prima data exista rezultate fara echivoc care pot arata dimensiunea decalajului dintre companiile care folosesc si cele care nu folosesc datele la potential maxim. De asemenea, acesta este si primul studiu comprehensiv care reuseste sa masoare impactul transformarii digitale asupra performantei in afaceri a companiilor care au o abordare si o strategie mature in ceea ce priveste datele.

Surprinzator, studiul demonstreaza ca diferenta dintre companiile de top si cele cu performante medii nu este determinata de cheltuielile departamentului de IT. Studiul a descoperit o diferenta neglijabila in investitiile IT ca procent din venituri intre lideri si „pluton” - mai putin de 1 %.

Potrivit unui comunicat remis 9am, diferenta este data de o invenstitie strategica in date (ca bunuri) pentru a obtine un impact maxim in afaceri, cat si de modul in care adoptarea tehnologiei si a utilizarii datelor in sine a reusit sa directioneze catre succes modelul operational al unei companii. „Marea diferenta o constituie faptul ca tehnologia chiar merge mana in mana cu practica manageriala pentru a genera decizii corecte”, spune Marco Iansiti, profesor la Harvard Business School.

Studiul a constatat ca:

  • „Data leaders” au un venit mediu net cu 4% mai mare decat „data laggers” (masurat pe o medie de trei ani).
  • „Data leaders” au marje brute cu 18% mai mari decat „data laggers” (masurate pe o medie de trei ani).
  • „Data leaders” obtin un venit mediu pe angajat de 507.000$ comparat cu 473.000$, cat castiga „data laggers”.

Transformarea digitala si adoptarea unei strategii privind exploatarea datelor schimba in mod direct felul in care o companie opereaza, adopta decizii si poate modifica modelul de business si potentialul companiei catre succes si dezvoltare.

Prin adoptarea digitalizarii, integrarea unei strategii de date si de „intelligence” in procesele de business, o companie isi poate schimba traiectoria de afaceri. Aplicand o viziune digitalizata companiile pot identifica noi oportunitati in piata si pot deveni cele care initiaza trendurile disruptive. Prin noile modele de business companiile dobandesc valoare, se diferentiaza de competitori si creaza o experienta imbunatatita pentru client, prin intermediul strategiilor digitale si de date, care dincolo de un act de eficienta devin un act de strategie.

Citeste si:

Studiul a constatat ca:


  • Organizatiile care sunt „data leaders” stocheaza si gestioneaza peste 22 petabytes de date comparat cu „data laggers” care in medie gestioneaza doar 0.5 petabytes de date.
  • Liderii colecteaza date din toate tipurile de surse, de la operatiuni, website, clienti, parteneri, dispozitive, pana la surse publice de informatie; aceste companii afirma ca platformele lor de date se diferentiaza de cele ale competitorilor si ca ofera un set consistent de indici actualizati care stau la baza luarii deciziilor si realizarii previziunilor in legatura cu afacerea lor, bazandu-se pe date.

Astazi transformarea afacerilor este inevitabila datorita proliferarii software-ului, tehnologiei cloud si a datelor. Odata ce o organizatie adopta digitalizarea, traiectoria performantei acesteia devine exponentiala si accelerata, astfel incat devine extrem de dificil pentru companiile depasite sa recastige teren.

Pentru companiile a caror transformare digitala este in faza de debut, vestea buna este ca nu trebuie sa dezvolte tehnologia si platformele de date pe cont propriu. Acestea pot apela la resursele, platformele si serviciile de date disponibile deja in cloud, la un cost minim si cu un ritm mult mai rapid de implementare, imbunatatindu-si astfel propria traiectorie .

Barb Edson, Manager General Data Analytics and Internet of Things (IoT) for the Cloud si Enterprise Product Marketing Team la Microsoft, spune ca tehnologia de astazi este destul de matura incat companiile sa poata incepe sa vada rezultate imediate. „Am vazut multe povesti de succes ale unor companii care au aceleasi caracteristici: sunt dispuse sa faca incercari si sa valideze concepte. Sunt dispuse sa investeasca in parteneriate cu experti si sa incerce noi tehnologii. Dorinta de a incerca si adopta, chiar incepand cu putin si urmarind unde se afla adevaratul impact, duce catre succes.”

Exista un set de pasi initiali pe care o organizatie ii poate face in transformarea sa digitala, cat si in intelegerea asteptarilor:

  • Evaluarea capacitatii de folosire a datelor prin folosirea instrumentului de Data & Analytics Maturity Assessment
  • Pregatirea pentru schimbari in modelul operational si in strategia de business
  • Construirea echipei
  • Dezvoltarea unei culturi a datelor in companie

Despre studiu

Au fost supuse studiului 344 de companii mari din intreaga lume, studiul concentrandu-se pe companii din limita superioara a pietei mijlocii, cu o medie de 6,000 de angajati si cu un profit de 3.4 miliarde $.

Au fost realizate interviuri insumand aproximativ 350 de ore, cu oameni in pozitii decizionale de business si tehnologie.

Participantii au fost selectati din toate zonele geografice si din toate industriile, de la retail la asigurari la industrii producatoare. Keystone a abordat subiecte cheie precum investitiile in tehnologie si abordarea datelor in organizatie, si a cercetat performanta reala de afaceri in vanzari si marketing, inginerie, operatiuni, financiar si alte functii esentiale de afaceri.