Business 14 Mai 2016 14:40
Ponderea comertului traditional va continua sa scada in urmatorii cinci ani si va ajunge la 40%, de la circa 45% in prezent, sunt de parere analistii companiei de cercetare de piata Vektor Marktforschung.

Ponderea comertului traditional a inceput sa scada inca de la finalul anilor ’90, cand co¬mertul modern si-a inceput dez¬voltarea, insa in ultimii ani declinul a devenit tot mai accelerat, astfel ca an de an cateva mii de magazine mici se inchid.

Potrivit datelor Vector Marktforschung, cele mai multe magazine traditionale (alimentare si nealimentare) se gasesc in zona de est a tarii, considerata de altfel si zona cea mai saraca a Romaniei, cu salariu sub media nationala de 400 de euro net pe luna si cu un somaj peste medie.

De altfel, in juidetele sarace ale tarii au lipsit si investitiile straine si nici retailerii internationali nu s-au inghesuit in numar mare.

Cei care au mers insa in toate judetele au fost discounterii, care au pariat pe preturi mici.

La polul opus, in vestul tarii (Transilvania de vest potrivit denumirii Vektor Marktforschung) investitorii straini s-au inghesuit atrasi de apropierea de Occident. Astfel, si comertul modern s-a dezvoltat aici, judetul Timis spre exemplu fiind unul dintre cele mai importante din comertul modern dupa numarul de magazine. La polul opus, regiunea este codasa in ceea ce priveste numarul de magazine traditionale.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.