Conform unui studiu Compari.ro realizat in luna octombrie 2015 de GKI Digital, 64% dintre acestia vor oferi cadouri in primul rand celor din familie, in timp ce 1 din 2 persoane va oferi cadouri si rudelor apropiate. In plus, aproape o treime dintre persoanele active online se pregatesc cu daruri pentru prieteni, in timp ce doar 10% dintre cei intervievati isi vor surprinde cu un cadou colegii de munca sau alte cunostinte.

In ceea ce priveste sursele care ii inspira pe romani in alegerea cadourilor, 73% dintre cumparatorii online se inspira pentru idei de cadouri cautand pe internet si 47% din materiale promotionale si flyere. Pe locul 3 in topul celor mai populare surse de inspiratie se afla chiar abordarea directa a destinatarului. De altfel, in cautarile din mediul online pentru cadourile de sarbatori, 75% dintre respondenti urmaresc ofertele magazinelor online si 74% acceseaza motoarele de cautare. De altfel, rolul paginilor de comparare a preturilor au crescut de anul trecut cu 70% in topul surselor de informare ale romanilor.

„Cumparaturile de Craciun sunt poate cele mai cautate cadouri pe care le facem pe parcursul unui an si desi investim foarte mult timp de gandire, suntem adesea in impas din cauza timpului pe care il avem pentru achizitionare. Astfel cumparaturile online sunt intr-o tendinta continua de crestere deoarece ne ofera solutia perfecta: un mediu care sa ne ofere diversitate si sa consume cat mai putine resurse. Totodata ascensiunea achizitiilor online poate fi corelata cu dezvoltarea magazinelor online si cu progresul tehnologic si evolutia dispozitivelor electronice smart. In acest context, paginile de comparare sunt intr-adevar printre cele mai utile si ne bucura faptul ca romanii le folosesc de la an la an in numar tot mai mare.” a declarat Melinda Bányai, Sales Line Manager Compari.ro.

In urmatoarea luna 87% dintre cei intervievati intentioneaza sa achizitioneze cadourile de Craciun din magazinele online iar 57% vor fi prezenti si in centrele comerciale. Magazinele traditionale si de specialitate sunt a treia optiune, la o distanta considerabila de primele doua, doar 28% dintre intervievati declarand ca vor cumpara cadouri de aici. Cele mai puternice criterii pe baza carora aleg magazinele online sunt pretul produsului si credibilitatea magazinului, iar in cele din urma de posibilitatea accesului imediat la produs.

„Faptul ca pe locul 2 in topul criteriilor romanilor se afla credibilitatea magazinului online trebuie sa fie un semnal de alarma pentru comercianti. Consumatorii sunt din ce in ce mai pretentiosi si pentru a avea succes nu este indeajuns oferirea produselor la un pret avantajos, ci este necesar ca respectivul magazin sa castige increderea in ochii consumatorului.”
a mai declarat Melinda Bányai, Sales Line Manager Compari.ro.

In ceea ce priveste tipul cadourilor pe care intentioneaza sa le ofere, utilizatorii din mediul online au in topul preferintelor 4 categorii diferite de game de produse: articole de imbracaminte, cosmetice, jucarii pentru copii si produse electronice.

Citeste si:

Studiul a fost realizat pe un esantion de 500 de persoane, dintre care 58% barbati si 42% femei. Mai mult de jumatate dintre respondenti au varsta cuprinsa intre 30-50 de ani si au studii superioare. In plus, 91% dintre respondenti au efectuat cumparaturi online macar o data.

Respondentii studiului au participat in prealabil la un joc cu premii care a fost publicat pe pagina www.compari.ro si pe pagina oficiala de Facebook www.facebook.com/www.compari.ro.

Compari.ro este unul dintre cele mai vizitate website-uri de comparare a preturilor si a produselor din Romania, fiind accesat lunar de 1.9 milioane de useri, care pot alege intre ofertele a peste 820 de magazine online, cu 4.500.000 de produse. Platforma online functioneaza si ca ghid de cumparaturi, ajutand utilizatorii in deciziile pe care le iau, dar si sute de magazine online, catre care redirectioneaza vizitatorii. De 10 ani de cand este pe piata din Romania, misiunea Compari.ro este sa reuneasca si sa faciliteze compararea preturilor si a produselor, contribuind astfel la dezvoltarea cumparaturilor online in Romania.