Facebook si alte companii care furnizeaza continut pe internet incearca sa convinga operatorii de telefonie mobila sa acorde clientilor, pe unele piete, acces preferential la serviciile lor, gratis sau la preturi speciale.

Directorul gneeral al Vodafone, Vittorio Colao, a declarat luni ca directorul executiv de operatiuni al Facebook, Sheryl Sandberg, i-a cerut recent sa acorde clientilor din unele tari cu economii emergente acces la reteaua de socializare la tarif zero, practic sa nu contorizeze traficul, potrivit Financial Times.

Colao s-a aflat luni la New York, pentru discutii cu actionarii Vodafone inaintea finalizarii tranzactiei prin care vinde participatia de 45% la operatorul american de telefonie mobila Verizon Wireless. Seful Vodafone a afirmat ca a refuzat solicitarea Facebook deoarece "nu are sens, nu vad niciun motiv pentru care ar trebui sa cedez pe gratis capacitatea retelei".

Facebook incearca sa-si extinda prezenta pe pietele emergente, avand in vedere potentialul redus de crestere din Statele Unite si Europa de Vest, unde ratele de penetrare sunt deja foarte ridicate, scrie MEDIAFAX.

Eforturile retelei de socializare s-au ciocnit insa de costurile abonamentelor la internet mobil, inca prea ridicate pentru utilizatorii din unele state emergente, care sunt foarte atenti cu traficul de date.

Compania a incheiat deja acorduri cu unii operatori din tari emergente, care au acceptat sa ofere acces gratuit la aplicatiile si site-ul pentru mobil al Facebook, de cele mai multe ori pe perioade promotionale de pana la sase luni. Operatorii sunt motivati de posibilitatea de a atrage clienti si a creste gradul de utilizare a serviciilor de date pe termen lung.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.