Cotidianul regional indian Dainik Jagran, publicat in limba hindi, cu un tiraj de 17 milioane de exemplare si peste 54 de milioane de cititori, este cel mai bine vandut ziar din lume.
Ziarele in limba hindi au inregistrat o mare crestere in ultima perioada, patru dintre cele cinci cele mai citite publicatii din tara fiind in hindi, limba vorbita de 41% din populatia de 1,2 miliarde a Indiei, potrivit unei analize a Financial Times.

"In ultimii trei ani am observat cresterea nivelurilor de alfabetizare in statele cele mai populate si mai sarace ale Indiei - Uttar Pradesh si Bihar", explica Sanjay Gupta, editor al Dainik Jagran ("Adevarul"), potrivit NewsIn.

Conform academicianului Robin Jeffrey politica si capitalismul sunt principalii factori care au condus la cresterea ziarelor in limba hindi, care au ajuns de la opt milioane de exemplare, la inceputul anilor '90 la peste 80 de milioane, in prezent.

India, tara in care traiesc peste 150 de milioane de vorbitori de limba engleza, a inregistrat de asemenea o crestere a cererii pentru publicatii in limba engleza, deoarece persoanele sarace incearca astfel sa invete limba. Lipsa distributiei si a retelelor de vanzare impiedica insa ziarele in limba engleza sa ajunga in zonele rurale.

Potrivit centrului pentru studii media din India, unul dintre punctele forte ale Dainik Jagran il reprezinta cele 208 sub-editii care se adapteaza la gusturile fiecarei regiuni in parte.

Ziarele in hindi au beneficiat si de pe urma cresterii ratelor de alfabetizare. Potrivit estimarilor guvernului, numarul indienilor care in prezent stiu sa citeasca s-a dublat de la 35% in 1976.

In ciuda economiei afectate de criza, Dainik Jagran a raportat o crestere de 15% a veniturilor din publicitate in ultimul trimestru. Valoarea actiunilor grupului care detine ziarul Dainik Jagran , Jagran Prakashan, a crescut cu 54% de la inceputul anului. Un beneficial al acestei creseteri este Independent News&Media, care detine 13,5% din companie.

Financial Times arata si ca vanzarile tabloidelor braziliene au crescut. In urma cu patru ani, tabloidele vindeau in Brazilia 400.000 de copii pe zi, iar in prezent au ajuns la 1,5 milioane de exemplare.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.