Guvernul Marii Britanii a lansat, la inceputul anului, o campanie de aproape 300 de milioane de lire sterline impotriva obezitatii, in colaborare cu un grup puternic de agentii de media si alte companii de renume, printre care PepsiCo si Unilever.

Campania consta intr-un spot TV, panouri outdoor si indoor, dar si machete de presa, care vor milita impotriva obezitatii sub sloganul "Eat well, Move More and Live Longer" ("Mananca sanatos, fa miscare, traieste mai mult"), potrivit presei britanice, citate de NewsIn.

Initiativa guvernului britanic are alocate 75 de milioane de lire sterline pentru sustinerea campaniei in urmatorii trei ani, cu obiectivul de a limita incidenta obezitatii mai ales in randul copiilor. Prognoza specialistilor, care a mobilizat guvernul sa demareze aceasta campanie, este ca, pana in 2050, noua copii britanici din 10 vor fi supraponderali sau obezi.

"Programul are o mare ambitie. Incercam sa pornim o adevarata revolutie la nivelul stilului de viata al populatiei la scara larga, ceva ce niciun alt guvern nu a incercat pana acum. Vrem ca familiile sa inteleaga ca problema obezitatii nu este problema altcuiva", a declarat ministrul Sanatatii din Marea Britanie, Dawn Primarolo.

In Romania, companiile Coca-Cola, Star Foods, Nestle, Burger King, Ferrero, General Milks, Mars, Kraft si Unilever nu vor mai face publicitate pentru copiii sub 12 ani la produsele alimentare nesanatoase, dupa ce au semnat, la sfarsitul anului trecut, "Codul etic pentru publicitate adresata copiilor".

De asemenea, aceste companii nu vor mai face campanii de promovare a produselor de tip fast-food in scolile primare. In cazul in care nu respecta prevederile, companiile care au semnat acest cod pot fi sanctionate de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si de Consiliul National al Audiovizualului, potrivit legii.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.