Pe 29 noiembrie 2008, Bucurestiul a devenit virtual prin replica acestuia care a fost deschisa catre public.

“Ideea Bucurestiului Virtual s-a nascut urmarind trendul dezvoltatorilor din industrie de a crea asa numitele "mirror-worlds" - spatii virtuale care reproduc locatii din realitate", si a fost gandit, in principal,"ca locul de intalnire al romanilor in Second Life, indiferent ca sunt in Romania sau in strainatate", a declarat Aura Tatu.

Platforma Second Life a fost lansata in 2003, insa a devenit cunoscuta abia in 2006, cand Ambasada Suediei, urmata de branduri precum IMB, Orange, Playboy, ING, Coca Cola sau Philips, a inceput sa testeze oportunitatile lumii virtuale. Second life are peste 15 milioane de conturi inregistrate, o economie si moneda proprie - Linden Dolar, si este folosita in general de internauti care sunt totodata trend-setteri si early adopters.

In prezent exista replici virtuale ale oraslor: Amsterdam, Barcelona, Copenhaga, Dublin, New York, Cracovia, Milano, Moscova, Munchen si Torino. Spatiile virtuale astfel create reusesc sa concentreze comunitati seminificative de utilizatori si incurajeaza dezvoltarea turismului local, prin faptul ca un utilizator al Second Life, desi din Torino, daca viziteaza Cracovia Virtuala si ii place, sunt sanse mari sa doreasca sa o vada si in realitate.

Pentru inceput, Bucurestiul Virtual reproduce in detaliu Piata Revolutiei cu: Cladirea Ateneului, Palatul Regal, Biblioteca Central Universitara si cu stradutele din jur care au spatii comerciale la parter. Interioarele sunt adaptate lumii virtuale.


In Biblioteca Central Universitara exista o zona de orientare pentru utilizatorii noi, care sa-i ajute sa stapaneasca mai usor interfata platformei. In interiorul Palatului Regal este amenajata o expozitie cu cele mai reprezentative lucrari realizate de pictori romani, din colectia Muzeului.

Citeste si:

Spatiul dispune de o sala de conferinte echipata pentru transmisii live si evenimente cross-reality, iar orasul virtual va avea si spatii disponibile pentru promovarea brandurilor romanesti (prezentarea produselor sau serviciilor si interactionarea cu utilizatorii).

Proiectul, declara Aura Tatu, este o "initiativa nascuta din dorinta de a face ceva pentru Romania.", care in ciuda tuturor problemelor, "are ce arata lumii”.

Daca in prima faza a fost reprodus numai centrul capitalei, si anume Piata Revolutiei, urmatoarele etape au in vedere reproducerea: Castelului Bran si a Deltei Dunarii, urmate de orase precum: Brasov, Cluj, Timisoara si Constanta.

Virtual Bucharest a presupus o investitie anuala de 30.000 euro si a fost realizat de o echipa de profesionsti care au contribuit in mod voluntar. Proiectul este o alternativa la marketingul clasic, dar poate fi totodata si premisa unui proiect indraznet de branding de tara.

Pentru a ajunge in Bucurestiul Virtual trebuie sa aveti un cont pe secondlife.com, apoi sa va downloadati aplicatia Second Life si in final sa va teleportati in capitala virtuala.