Campania Agentiei pentru Strategii Guvernamentale a fost lansata la scurt timp de la sfarsitul campaniei diplomatice "Piazza di Romania", sustinuta de Ministerul Afacerilor Externe, desfasurata in perioada 28 septembrie-9 octombrie.

Campania "Romania. Piacere di conoscerti" urmareste aceleasi obicetive ale imbunatatirii imaginii Romaniei si romanilor in Italia si se bazeaza pe o serie de cifre care rezuma relatiile romano-italiene. Astfel, in Italia traiesc legal peste un milion de romani, care produc 1,26% din produsul intern brut al tarii. Dintre acestia, 72% au absolvit liceul iar 59,2% sunt licentiati. Chiar daca 57% dintre italieni au o parere proasta sau foarte proasta despre imigranti, majoritatea celor care cunosc indeaproape romani au o parere foarte buna despre acestia, arata Simina Mistreanu, in publicatia wall-street.ro.

Inlesnirea procesului de cunoastere este si obiectivul principal al campaniei, derulate sub sloganul "Romania. Piacere di conoscerti". "Imaginea distorsionata pe care italienii o au despre romani este cauzata de necunoastere si de felul in care mass-media au prezentat cazurile de infractionalitate comise de romani. Din acest motiv, datele campaniei de comunicare nu ar fi trebuit tratate din punct de vedere publicitar, ci din perspectiva jurnalistica", a spus Gianbattista Giannoccaro, CEO Playteam.

Astfel, piesa de rezistenta a campaniei este un documentar jurnalistic, lung de 30 de minute, in care un reporter italian calatoreste in mai multe regiuni din Italia, intervievand romani perfect integrati in societate: un pictor, o actrita, o infirmiera, un gradinar, o traducatoare, un mncitor in constructii, un macelar, un electrician si un cuplu de bucatari. Spre deosebire de campania realizata de agentia Saatchi & Saatchi pentru romanii din Spania, personajele care depun marturie in campania Playteam sunt reale.

Wall-Street pune la dispozitie mai multe detalii despre aceasta noua campnaie dedicata imbunatatirii imaginii romanilor in Italia.