Piata mobilei s-a cifrat la 700 milioane de euro la finele anului trecut, dar pentru acest an se asteapta vinzari de peste 800 milioane de euro. Pe piata vin noi lanturi internationale, in timp ce magazinele actuale isi continua expansiunea.

Romanii si-au modificat obiceiurile. Daca pina acum isi schimbau mobila la 10-15 ani, in prezent isi redecoreaza casa la citiva ani. Piata mobilei a trecut anul trecut de 700 milioane de euro, valoare-record, din care suedezii de la Ikea Bucuresti au obtinut vinzari de 87 milioane de euro, plasindu-se astfel in primele 20 de magazine ale grupului. In ultimii ani se observa modificari ale comportamentului de consum, gustul consumatorului roman orientindu-se spre mobilier functional, usor de intretinut, in culori mai luminoase, in detrimentul mobilierului masiv.

CONCURENTA. Studiile arata ca potentialul pietei de mobila este urias, circa 2 miliarde de euro, ceea ce atrage in tara noastra marile lanturi internationale, care concureaza puternic magazinele autohtone, aflate la rindul lor in expansiune. Austriecii de la Kika au anuntat ca vor investi 60 milioane de euro in opt magazine pe care le vor deschide in Romania, in urmatorii cinci ani. Primul magazin va fi deschis pina la finele acestui an in Bucuresti, a anuntat Paul Koch, directorul general al grupului. Dupa Bucuresti, urmatoarele locatii Kika sunt Oradea, Timisoara si Constanta, unde grupul a cumparat deja terenul. Si cei de la Ikea doresc sa-si extinda reteaua cu cite unul-doua magazine pe an.