Anii ‘20: Visuri mari
In 1927, tinerii casatoriti J. Willard si Alice Marriott au obtinut franciza exclusiva A&W pentru Washington D.C., Baltimore, Md., si Richmond, Va. Impreuna cu un alt cuplu tanar si un doar 6.000 $, familia Marriott a parasit fermele din Utah si a deschis un bar mic, inghesuit intr-o jumatate de brutarie pe aglomerata 14th Street din capitala americana.
Deoarece se apropia vremea rece, J. Willard s-a straduit sa obtina acordul special de la A&W pentru a extinde menu-ul dincolo de bauturi racoritoare, iar Alice Marriott si-a folosit cunostintele de limba spaniola pentru a-l fermeca pe mai marele Ambasadei Mexicului din vecinatate in scopul nobil de a obtine cateva retete. Cand zvonul despre tamale, chili con carne si Bar-B-Q a ajuns la urechile prietenilor, nnumele noului magazin a venit de la sine - Hot Shoppes.
Familia Marriott a inceput sa studieze cele mai circulate strazi, cautand locatii pentru noi restaurante si intr-un an au deschis inca doua in D. C., unul din ele fiind chiar primul drive-in de pe Coasta de Est. Au urmat mai multe restaurante deoarece Hot Shoppes si-a cistigat renume printre familii, studenti, oameni de afaceri si turisti, lantul fiind inregistrat oficial in 1929.
Anii ‘30: Nu exista limite!
Crahul bursier din octombrie 1929 nu a afectat in cine stie ce masura infloritoarea afacere Hot Shoppes. Mai mult, chiar, in aceasta perioada cuplul Marriott a deschis noi restaurante. Extinderea nu s-a limitat la restaurante.
In 1937, pe cind vizita al optulea Hot Shoppes, plasat exact peste drumul dinspre Hoover Air Field (unde se afla azi Pentagonul), J. Willard Marriott a observat un numar neobisnuit de mare de clienti care cereau comenzi la pachet. A inteles atunci ca echipajele si pasagerii doreau sa ia cu ei mincarea la drum; in scurt timp un camion Hot Shoppes livra cutii cu mincare pentru companiile Eastern, American si United Airlines. Asa a inceput divizia de catering a Marriott-ului, “In-Flite Catering”, care urma sa devina cel mai mare business de catering aerian din lume.
Anii ‘40: Orizonturi deschise
Lucratorii din domeniul apararii veniti in numar mare in oras in anii 1940, au umplut pensiunile si tineau deschise Hot Shoppes zi si noapte. In 1939 compania a obtinut primul sau contract de administrare a serviciului de aprovizionare; a fost pentru bufetul Trezoreriei S.U.A., langa Casa Alba. Nu peste multa vreme Marriott administra uriasul bufet de la Naval Communications Annex, iar oamenii lui lucrau in trei schimburi pentru a aproviziona cu mancare fabricile din imprejurimile Washingtonului.
La sfarsitul razboiului, in august 1945, Statele Unite erau gata sa se relaxeze, sa sarbatoreasca, sa manance in oras. In 1947 Marriott a lansat un program foarte ambitios de expansiune, crescind numarul de locatii de la 22 la 80, si extinzindu-se in 12 state in doar 10 ani. Pana in 1948 – la doar 21 de ani de la primul Hot Shoppes – J. Willard a fost ales presedinte al Asociatiei Nationale a Restaurantelor, iar businessul Marriott a devenit un punct de referinta permanent in peisajul american.
Anii ‘50: O noua directie – Inceputul afacerii hotelurilor Marriott
In anii ‘50, familiile au inceput sa calatoreasca, sa se plimbe in milioane de automobile noi si stralucitoare, in timp ce guvernul federal a initiat crearea unui sistem national interstatal de autostrazi. Marriott s-a orientat cu rapiditate, stabilind o “divizie a drumurilor” pentru a construi Hot Shoppes-uri de-a lungul principalelor artere de trafic. Pentru a-si finanta dezvoltarea rapida, compania si-a vandut in 1953 toate actiunile disponibile, si asta numai in doar doua ore. Avintul economic postbelic a insemnat ca, la caderea noptii turistii si alti calatori aveau nevoie de un acoperis deasupra capului. In 1957 compania si-a infiintat Divizia pentru locuinte temporare, cind a inaugurat Twin Bridge Motor Hotel – o facilitate cu 365 de camere pe soseaua 1 in Arlington, Va., peste raul Potomac din Washington D.C. Marriott s-a straduit sa deschida uriasul hotel, la timp pentru a fi inaugurat de presedintele Eisenhower. Hotelul a atras atentia curind prin procedura sa neobisnuita de inregistrare: oaspetii erau inregistrati la o fereastra, din masina, si apoi ajungeau usor cu automobilul la camerele lor.
Despre autor:
Citeste articolul integral in YourMoney
Sursa: YourMoney
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Analiză Clean Recycle: numărul deșeurilor de ambalaje, în creștere de sărbători
Sursa: green.start-up.ro
-
🎦 Smart Products, afacerea care caută mereu cele mai noi tehnologii în lume
Sursa: start-up.ro
-
A scăzut încrederea în economie
Sursa: futurebanking.ro
-
Săptămâna filierelor de producători locali în Auchan: ce găsim la raft...
Sursa: retail.ro
-
Am obosit s-o iau mereu de la început
Sursa: kudika.ro
-
Ce spun nutriționiștii despre legumele și fructele cu pesticide: E mai rău...
Sursa: garbo.ro
-
Shimbări la vârful Allianz-Țiriac Pensii Private: Virgil Ichim pleacă de la...
Sursa: wall-street.ro