Dezvoltatorii cel mai puternic afectati de "tsunami-ul economic" vor fi cei fara lichiditati, in timp ce grupul celor care vor supravitui este format din oamenii care "stau pe cash" si cei care vor astepta sa treaca criza”, a declarat, pentru Wall-Street, Luiza Moraru.

“Piata locala a mall-urilor va fi afectata, indeosebi dezvoltatorii fara lichiditati. Cei cu proiecte interesante pentru retaileri vor functiona fara niciun fel de probleme. Cand vorbim de efecte, vorbim de intarzieri de proiecte anuntate deja, proiecte la care s-a renuntat, retaileri care sunt fie in stand-by, fie nu se mai dezvolta", a spus Moraru.

Oficialul CBRE|Eurisko nu crede ca retail-ul va fi cel mai afectat sector imobiliar, insa admite ca in contextul crizei nu poate fi totul roz.

Citeste si:

Mall-urile tematice, una din inovatiile pietei de profil

In opinia Luizei Moraru, este important ca un mall sa reprezinte un “landmark” al unui oras, sugerand ca una din tendintele actuale vizeaza construirea de centre comerciale tematice, care deseori capteaza “culoarea locala”. In acest sens, Luiza Moraru a oferit drept exemplu mall-ul 8a Avenida din Sao Joao da Madeira (Portugalia), dezvoltat de Sonae Sierra, un centru comercial care promoveaza conceptul de “eco-friendly” si in care energia electrica este obtinuta pe baza de panouri solare.