Google a indicat ca aceste atacuri, care au atins "cel putin 20 de alte societati", au relansat dezbaterea asupra libertatii de exprimare din China. Grupul Google s-a instalat in China in 2006, pentru a stimula factorul de deschidere prin accesul larg la internet.

"Am detectat un atac foarte sofisticat si tintit contra infrastructurii intreprinderii, venind din China si care a avut ca rezultat un furt de proprietate intelectuala", a afirmat intr-un comunicat David Drummond, responsabilul juridic al Google. "Atacul a atins cel putin alte 20 de companii din numeroase sectoare, mai ales al internetului, finatelor, tehnologiei, presi si chimiei", a adaugat acesta, fara a nominaliza societatile.

Google sustine ca are "dovada ca primul obiectiv al atacurilor era acela de a accede la conturile internet Gmail ale militantilor chinezi pentru drepturile omului", estimand ca atacul nu si-a atins scopul, si anume acela de a accesa continutul mesajelor.

Afacerea a luat o turnura diplomatica, secretarul de stat Hillary Clinton cerand o explicatie oficiala Pekinului. "Asteptam o explicatie din partea guvernului chinez. A putea lucra cu incredere in spatiul virtual este fundamental intr-o societate si intr-o economie moderne", a apreciat Hillary Clinton, citeaza NewsIn.

Independent de aceste atacuri, Google a dezvaluit ca a descoperit "terte parti" care au avut acces regulat la conturile la zeci de utilizatori Gmail din China, nu prin violarea codurilor de securitate ale Google, ci prin metode clasice de piraterie. Din cauza acestor atacuri si a politicii de "supraveghere" din China, "am decis sa nu mai suntem dispusi sa cenzuram cautarile pe site-ul (chinez) google.cn", asa cum cer autoritatile, a precizat compania americana, care intentioneaza sa discute cu autoritatile chineze saptamanile viitoare, pentru a face functional un "motor de cautare fara filtru, in limitele legii".

Google a precizat ca a decis sa faca publice atacurile, pentru ca este implicata "dezbarea mondiala asupra libertatii de exprimare".

Site-ul chinez Google.cn a fost lansat in ianuarie 2006, "cu convingerea ca avantajele unui acces crescut al chinezilor la informatiile noastre si la un internet mai deschis sunt mai importante decat disconfortul nostru" in fata cenzurii.

Dupa patru ani de prezenta in China, tara care are cel mai mare numar de internauti din lume, Google ocupa 29,1% din piata, in vreme ce motorul de cautare chinez Baidu isi revendica 61,6% din piata.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.