In luna martie, popularitatea Twitter a crescut fara precedent. Insa discutiile din media despre succesul platformei ii cresc cota aproape la fel de mult ca si activitatea celor peste zece milioane de vizitatori lunari.

Manifestatiile anti-Voronin desfasurate la Chisinau saptamana trecuta au folosit Twitter ca mediu de propagare a mesajelor revolutionare, lucru care a determinat media locala si internationala sa boteze evenimentele din Republica Moldova “Revolutia Twitter”. Se pare ca filosoful media Jean Baudrillard avea dreptate sustinand ca “revolutia nu va mai fi televizata”, iar evenimentele recente au dovedit-o din plin: o revolutie poate porni foarte bine si pe Twitter. Faptul ca majoritatea presei internationale a asociat ideea de revolutie cu platforma de microblogging nu face decat sa confirme ca felurile in care comunicam se schimba in ritm accelerat.

Cele mai recente statistici ale ComScore arata o crestere de 131%, in luna martie, a numarului de vizitatori americani ai platformei, crestere care duce numarul total al acestora la 9.3 milioane, cu 5 milioane mai multi decat in luna februarie, in timp ce analiticele Compete urca numarul de vizitatori unici la 14 milioane, aproape dublu fata de februarie.

“Se pare ca nu mai poti urmari stirile fara sa gasesti cel putin o mentionare a Twitter”, e de parere Andrew Lipsman, analist al ComScore, urmarind relatia dintre numarul de utilizatori ai platformei si consumul de stiri. El sustine ca intre “a transmite stiri” si “a face stiri” exista un cerc vicios, care ar putea explica faptul ca, de exemplu, cei mai multi vizitatori ai site-ului CNN din luna martie au ajuns la aceasta sursa prin intermediul Twitter. Altfel spus, 38% dintre practicantii microbloggingului au fost directionati, de pilda, catre CNN, fata de doar 17%, procentajul utilizatorilor de internet care nu au cont de Twitter. De altfel, succesul fara termen de referinta al retelei fondate cu doar trei ani in urma se hraneste in mare parte din simplele articole care analizeaza fenomenul microblogging-ului, statisticile aratand, cu ironia de rigoare, ca pe primul loc in topul celor mai cautati termeni - de pe Twitter - este chiar termenul “twitter”. Autoreferentialitatea retelei duce la cresteri exponentiale ale popularitatii sale, analiza celor de la Compete sustinand acest lucru. Faptul ca din ce in ce mai multe companii apeleaza la platforma in scopuri de marketing ii asigura, de asemenea, un loc privilegiat in ecosistemul media actual.

Boomul de capital simbolic este construit, insa, si prin strategiile prin care canalele de presa preiau si duc mai departe vesti despre gloria Twitter. De exemplu, in The New York Times a aparut un articol care sustinea ca, in luna martie, platforma a ajuns la 14 milioane de utilizatori, chiar daca statisticile arata ca, de fapt, era vorba de 14 milioane de vizitatori unici, fara sa fie insa toti inregistrati ca utilizatori sau reprezentand, neaparat, persoane reale si nu conturi de marketeri sau doar alte IP-uri ale unui aceluiasi utilizator.

Twitter a reusit, in doar trei ani de la aparitie, sa atinga o faima fara precedent prin varietatea felurilor in care este folosit. De la mesaje trimise de doctori in timpul operatiilor, in care acestia cer sfaturi comunitatii internationale pana la declaratii de dragoste facute in vazul intregii liste de followeri sau situatii de criza care sunt pentru prima oara semnalate intr-un post de maximum 140 de caractere, toate demonstreaza ca avem incredere din ce in ce mai mare in transmiterea rapida a informatiilor, stiri sau nu, atat catre retelele sociale din care facem parte cat si catre restul lumii.

Dupa cum a concluzionat si Andrew Lipsman, Twitter revolutioneaza felul in care functioneaza ecosistemul stirilor, blurand granita dintre consumatorul de informatie si jurnalist.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.