In anul crizei financiare mondiale, industria luxului din Romania este marcata de intrarea pe piata a unor brand-uri de prestigiu precum Louis Vuitton si marci importante in sistem multibrand - Burberry, Dior, Bottega sau Ferragamo.

Specialistii in domeniu contactati de Wall-Street analizeara evolutia pietei luxului in anul 2008 si ne prezinta atat cele mai afectate segmente, cat si cele mai puternice in fata crizei economice.

Din septembrie, scaderi constante pe piata de lux

Specialistii in industria luxului impart anul 2008 in doua perioade din punctul de vedere al evolutiei acestui segment de piata. Astfel, prima jumatate a anului a fost caracterizata de o crestere a cererii, in timp ce, in a doua jumatate a anului 2008, au inceput sa se faca simtite si in acest domeniu efectele crizei financiare mondiale.

“In perioada ianuarie-iunie, am remarcat o crestere a pietei de lux, in special pe segmentele de moda, accesorii, bijuterii si ceasuri. Incepand din septembrie asistam insa la o scadere constanta a pietei de lux”, declara Oliver Petcu, Managing Director la CPP Management Ltd, companie de consultanta specializata in industria luxului.

Nivelul preturilor pe piata de lux a fost constant

In ceea ce priveste obiceiurile de consum ale celor fideli acestei industrii, Madeleine Florescu declara ca a observat in anul 2008 la Madison Parfumery o deschidere entuziasta pentru a experimenta noile produse. Aceasta tendinta a fost insotita insa, in luna octombrie, de o anumita retinere a clientilor in a achizitiona sau a investi in produse noi.

Cele mai cautate produse si servicii de lux in 2008

Cea mai mare crestere a cererii in industria luxului din Romania s-a inregistrat in anul 2008 pe segmente precum cel auto sau fashion.

“In 2008 am asistat la intrarea pe piata a Louis Vuitton, dar si a numeroase brand-uri importante in sistem multibrand - Burberry, Dior, Bottega Veneta, Ferragamo”, mentioneaza Oliver Petcu. Scaderi de 20-25% in 2009

Pentru anul 2009, estimarile privind piata luxului nu sunt optimiste, insa masura in care va fi afectat fiecare segment in parte va fi diferita.

Astfel, cele mai afectate sectoare vor fi auto, imobiliar, mobilier, design interior, moda, ceasuri - cu exceptia celor din aur, iar segmentele cel mai putin afectate vor fi cel al bijuteriilor - in special cele din aur si pietre pretioase si accesoriilor - genti si pantofi din piele.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.