"Masinile second-hand au omorat vanzarile de la Dacia si le vor omori si pe cele de la Ford. Atunci, cea mai eficienta masura este suspendarea importurilor prin anularea taxei pentru masinile noi. Practic, pastram taxa pentru masinile second-hand", a declarat Tariceanu, citat de NewsIn.

O alta masura luata in calcul pentru limitarea importurilor de autovehicule vechi este redistribuirea, pana la finele anului, a cotelor in cadrul programului "Rabla", astfel incat sa fie stimulata industria auto autohtona. Premierul mai a spus ca ii va cere ministrului Transporturilor sa faca controale la Registrul Auto Roman, dupa ce a fost informat ca primesc aprobarea tehnica, si ulterior sunt inmatriculate, inclusiv masini care nu corespund din punct de vedere tehnic.

Tariceanu a precizat ca a avut luni o discutie telefonica cu presedintele Basescu pe tema suspendarii taxei auto si a precizat ca urmeaza sa aiba si o consultare cu seful statului. "Am vazut declaratiile presedintelui dupa vizita la Dacia. Ma bucura foarte mult, avem aceeasi abordare a acestei chestiuni", a spus premierul.

Premierul a mai afirmat ca masura suspendarii taxei va fi aplicata pentru o perioada limitata, fara a da alte detalii, urmand ca, in funtie de reactia pietei, sa fie prelungita pentru inca trei luni.

Citeste si:

Tariceanu a negat, saptamana trecuta, la Antena 3, ca Guvernul intentioneaza sa elimine taxa auto pentru masinile noi. "Vreau sa infirm aceasta stire, pentru ca lucrurile trebuie sa fie clare. Pana la 1 iulie anul acesta, am avut o taxa numai pentru masinile vechi. Comisia Europeana a impus respectarea unor reguli, sa zicem, de libera competitie, in baza carora noi a trebuit sa introducem o taxa care se aplica si masinilor noi si masinilor vechi, insa, daca va aduceti aminte, am pledat la momentul respectiv foarte mult pentru a se intelege ca eliminarea taxei pentru masinile vechi nu va face decat sa duca la situatia de astazi de la Dacia, si anume la pierderea locurilor de munca(... ). Fara indoiala ca vom analiza un set de masuri, pentru a incerca sa diminuam, daca vreti, efectul acestor importuri second hand, insa ar fi, daca vreti, in final, o problema de constiinta si a consumatorului roman. Iata care sunt efectele perverse ale acestui sistem de activitati care sunt, as spune, in zona de gri a economiei. In zona gri a economiei nu se platesc nici un fel de taxe, nu se creeaza locuri de munca".

Presedintele Traian Basescu a discutat luni cu conducerea uzinelor Dacia un set de masuri de stimulare a productiei, printre care suspendarea pentru sase luni a aplicarii taxei de prima inmatriculare la masinile noi, continuarea programului "Rabla" si supravegherea inmatricularilor de autoturisme second-hand.

Basescu a atras atentia ca trebuie luata in calcul si pozitia Comisiei Europene cu privire la suspendarea aplicarii taxei auto, pentru ca masura sa nu contravina normelor comunitare.

Presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), Constantin Stroe, fost director general al Uzinei Dacia, a declarat luni, la Pitesti, dupa intalnirea cu presedintele Basescu, ca sprijina suspendarea temporara a taxei de prima inmatriculare pentru masinile noi.