Operatorii low-cost, hostelurile si outleturile vor face fata mai usor turbulentelor financiare. Pe timp de criza, luxul nu mai este la moda. In schimb, oamenii prefera produse si servicii mai ieftine, merg mai des la biserica si isi incearca norocul la loto.

Pentru marile companii, criza financiara inseamna profituri in scadere si o redimensionare a bugetelor. Pentru omul de rand, criza are insa un alt inteles: vacante mai putine si mai ieftine, renuntarea la hainele de marca sau la mesele la restaurant, precum si amanarea achizitiei unei case pe credit.

In aceste conditii, firmele care isi vor orienta oferta pentru a satisface nevoile specifice in vremuri tulburi nu vor avea decat de castigat.

In Europa de Vest, outleturile inregistreaza deja vanzari in crestere, iar operatorii low-cost transporta tot mai multi calatori care in urma cu cateva luni ar fi ales o companie clasica de transport aerian.

In plus, bancherii francezi renunta la pauza de masa pentru a merge la biserica, in timp ce in Marea Britanie credinciosii au o rugaciune speciala pentru a depasi problemele financiare.

Pentru ca efectele crizei vor fi mai temperate in tara noastra si dat fiind comportamentul de consum diferit al romanilor, este greu de anticipat daca aceleasi afaceri se vor dovedi rentabile si in tara noastra.Economii

Acolo unde criza financiara a lovit cel mai dur, oamenii fie si-au amanat vacantele, fie au optat pentru o cazare la un hotel mai ieftin sau pentru un hostel.

In Romania, unde nu sunt asteptate efecte negative de aceeasi amploare, “migratia” catre serviciile hoteliere mai ieftine nu va fi la fel de evidenta. Cu atat mai mult cu cat romanii aloca, de regula, mai putini bani pentru vacante, iar numarul hostelurilor si al campingurilor din tara noastra este scazut. „Turismul romanesc va fi cel mai putin afectat intre statele din Europa.

Un impact negativ se va resimti insa la nivelul turismului de evenimente, din cauza ca firmele isi refac bugete“, este de parere Mihai Rajnita, secretar general al Federatiei Industriei Hoteliere din Romania. Totusi, specialistii spun ca nu putem vorbi despre pierderi pe acest segment, ci doar de o incetinire a ritmului de crestere.

Austeritatea dicteaza

Schimbarea de optiune este evidenta in state ca Marea Britanie, unde turismul de business se orienteaza tot mai des spre hoteluri low-cost. De exemplu, Travelodge, o retea hoteliera inclusa in aceasta categorie, a raportat venituri cu 45% mai mari numai pe segmentul de business.

Cererea migreaza spre operatorii low-cost

Criza transportului aerian a inceput odata cu scumpirea alarmanta a barilului de petrol si s-a acutizat pe masura ce turbulentele financiare internationale s-au intensificat.

Fortate sa isi reduca bugetul de calatorie, atat firmele, cat si persoanele fizice s-au orientat rapid spre operatorii low-cost. Perioada de recesiune are ca rezultat un nivel temporar mai scazut al traficului si o modificare a structurii cererii.

Pasagerii continua sa calatoreasca, insa nu-si permit sa plateasca la fel de mult. Astfel, pasagerii din segmentul corporate coboara o treapta in ceea ce priveste costul calatoriilor, ceea ce este in beneficiul operatorilor low-cost.

Europenii prefera sa ia masa acasa

Nevoia de a economisi ii determina pe multi europeni sa renunte la ideea de a mai lua masa la restaurant, in favoarea unei mese gatite acasa.

In topul preferintelor: Mancarea congelata

In plus, Tesco, cel mai mare supermarket britanic, incearca sa atraga clienti prin diversificarea ofertei de produse ieftine, cu preturi de sub o lira. Daca vanzarile de mancare congelata au explodat, nu la fel de bine stau magazinele cu produse ecologice, ale caror incasari au scazut dramatic.

In Romania, comerciantii sustin ca, in ciuda posibilor efectele negative ale instalarii crizei, vanzarile vor ramane constante, o crestere urmand sa aiba loc in perioada sarbatorilor de iarna.

Italienii trag nadejde la jocurile de noroc

Ingrijorati de criza economica si de recesiunea care bate la usa, tot mai multi italieni isi incearca norocul la loterie. Astfel, la finalul lunii octombrie, Superenalotto, cel mai popular joc de loto italian a inregistrat un pot-record de aproape 100 milioane euro.

Solutii financiare pentru criza

Desi pare greu de crezut, exista si activitati din sectorul financiar care nu au fost afectate de criza. Ba mai mult, reprezentantii acestor companii sustin ca situatia actuala le-ar putea aduce un plus de profit.


Despre autor:

Adevarul

Sursa: Adevarul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.