„Ca urmare a degradarii situatiei pe pietele auto, atat la export cat mai ales pe principala sa piata, Romania, situatie care risca sa se prelungeasca, si pentru a nu-si creste stocurile, Dacia este nevoita sa isi intrerupa productia in perioada 20 noiembrie – 7 decembrie 2008. Doar activitatea CKD va continua”, a anuntat compania.

Potrivit Wall-Street,salariatii care vor ramane la domiciliu ca urmare a intreruperii activitatii vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut, conform Contractului Colectiv de Munca. Totodata, ei vor beneficia de tichetele de restaurant aferente zilelor de intrerupere a activitatii, tichete pe care le-au primit in avans.

Adancirea crizei financiare si economice in luna octombrie duce la o scadere importanta a pietelor auto, inclusiv cea a Romaniei. Astfel, piata auto a scazut in octombrie 2008 fata de octombrie 2007 in Romania cu circa 30%, in Spania cu 40%, in Marea Britanie cu 23%, in Suedia cu 22,7%, in Italia cu 18,9%, in Germania cu 8%, in Franta cu 6,2%.

Producatorul de automobile estimeaza ca aceasta tendinta va continua probabil si in lunile urmatoare. De asemenea, compania considera ca este un succes la export pe piete in cadere in conditiile in care piata mondiala a scazut cu 9% in octombrie 2008 fata de perioada similara din 2007, exporturile Dacia au crescut cu 20,2%.

Dacia a exportat 23.794 vehicule in octombrie 2008, respectiv 142.124 vehicule pe primele 10 luni ale lui 2008. Dintre acestea din urma, in Franta au fost vandute 35.329 unitati.

Citeste si:

In comunicat se arata ca, desi producatorul de automobile are succes la export, cresterea cotelor sale de piata nu poate compensa scaderea masiva a pietelor auto din Europa.

Conform datelor preliminare ale APIA, piata de vehicule noi din Romania a scazut cu circa 30% in octombrie 2008 fata de aceeasi luna a lui 2007, adica de la 33.835 unitati in octombrie 2007, la 23.526 unitati in octombrie 2008.

Dacia a vandut in Romania in octombrie 2008 un numar de 6.664 unitati (in raport cu 9.094 in octombrie 2007), ceea ce reprezinta o cota de 28% din piata.

„Aceasta scadere se explica prin consecintele crizei financiare asupra creditului (peste 60% din masinile noi marca Dacia se cumpara pe credit sau leasing), dar mai ales prin invazia de vehicule uzate importate odata cu aplicarea noii legislatii”, au declarat reprezentantii Dacia.