Produsele care nu au certificare si cele carora le lipseste marcajul corespunzator nu vor putea fi introduse pe piata.

Registrul Auto Roman ar putea sa refuze omologarea pieselor de schimb, chiar si a celor conforme cu normele UE, dar care prezinta riscuri pentru siguranta rutiera.

unea Europeana vor afecta in mod direct micii comercianti de piese de schimb care vand numai produse fabricate sub licenta in state din estul Europei sau din Asia. Pretul unor astfel de piese de schimb este, de multe ori, cu pana la 60% mai mic fata de al celor originale, multi dintre posesorii de masini, in special second-hand, apeland la aceasta alternativa.

In cazul in care Registrul Auto Roman respinge de la omologare un produs, va fi obligat sa prezinte detaliat motivele pentru care a decis neacordarea certificarii, se arata intr-un proiect de lege elaborat de Ministerul Transporturilor, care va intra in vigoare la 29 aprilie 2009 si care va completa legislatia actuala.

Citeste si:

Directiva prevede ca statele membre sa adopte acte administrative si cu putere de lege pentru a se conforma acesteia, inainte de 29 aprilie 2009.

Carburantii fac exceptie
Vor fi exceptati de la obligativitatea certificarii in vederea introducerii pe piata si/sau a comercializarii carburantii auto fabricati si comercializati legal in state membre ale Uniunii Europene, altele decat Romania, daca acestia furnizeaza un nivel echivalent de protectie a mediului in raport cu cerintele nationale de introducere pe piata, nivel demonstrabil pe baza unor documente.

Legea prevede si interzicerea comercializarii de produse carora le-au fost suspendate sau retrase omologarile, certificarile sau autorizatiile.