Afacerea Marcom a crescut in ultimii 16 ani odata cu apetitul romanilor pentru constructii. Anul trecut, cifra de afaceri a companiei a crescut cu 80%, pana la 83 milioane de euro, iar pentru anul 2008 previziunile sunt mai mult decat optimiste. “Anul acesta speram sa depasim 100 milioane de euro. Urmam trendul pietei, atat ca structura, cat si ca volum. In primul semestru am realizat deja 56 milioane de euro (n.r – mai mult decat intreg anul trecut, cand vanzarile au fost de 46 milioane de euro)”, a declarat, pentru Wall-Street, Constantin Marcu (foto), presedinte Marcom.

Lider de piata pe segmentul buldoexcavatoarelor, basculantelor, excavatoarelor si incarcatoarelor frontale, Marcom anticipeaza o crestere de 32% a numarului de utilaje noi vandute, de la cele 1.100 unitati comercializate anul trecut, din care 780 au fost marca Komatsu. “Anul acesta estimam ca vom vinde 1.450 utilaje, cuprinzand aici macaralele si stivuitoarele”, a adaugat Marcu, precizand ca in momentul de fata 70% din vanzarile companiei sunt generate de utilajele Komatsu.

Cele mai solicitate sunt buldoexcavatoarele in proportie de 50%, apoi 15% excavatoare pe senile si pneuri, urmate de incarcatoarele frontale cu 12%, buldozerele cu 6%, restul fiind reprezentat de mini-excavatoare si alte tipuri de echipamente de mica si mare mecanizare, conform statisticilor efectuate de companie.

In ceea ce priveste marjele de profit, acestea difera de la un furnizor la altul. “Daca produsele sunt cu tehnica moderna, adoaosurile sunt mai mici. Daca sunt mai vechi, adaosurile pot fi mai mari. Nu cred ca marja fiecaruia depaseste 10%”, s-a pronuntat Marcu.