Piata tensionata a laptop-urilor a aprins un razboi intre companiile producatoare de chip-uri, iar acum acestia nu se mai lupta pentru a produce cel mai rapid procesor.

Cel mai mare producator de chip-uri la nivel global, Intel, a lansat noua generatie a procesorului pentru tehnologii wireless bazat pe nucleul Centrino. Scopul este acela de a genera un nou flux de venituri in cadrul eforturilor de extindere pe piata echipamentelor mobile, scrie USA Today.

Noul chip, care poarta numele de Centrino 2, combina tehnologia wi-fi, prin care utilizatorul se poate conecta la internet pe o raza de 100 de metri in jurul unui transmitator "hot-spot", cu noul standard wireless WiMax, promovat intens de Intel in ultimii ani,.

Advance Micro Devices (AMD), principapul rival al Intel, a lansat luna trecuta o noua serie de chip-uri de laptop. De asemenea, producatorul de componente pentru grafica, Nvidia, cunoscut pentru componentele desktop, a lansat o linie de laptop-uri.

“Este o mare schimbare”, a declarat vicepresedintele AMD, Patrick Moorhead. Numarul de laptop-uri vandute il va depasi pe cel al desktop-urilor in 2009, a prezis CEO Intel, Paul Otellini. Veniturile provenite din laptop-uri le depasesc deja pe cele provenite din vanzarile de PC-uri, deoarece laptop-urile sunt de obicei mai scumpe. Acest lucru determina producatorii de chip-uri sa puna accentul pe problemele ce apar la computerele mici si portabile.

Durata de viata a bateriei – cel mai bun laptop din lume nu este mai valoros cand bateria sa “moare”. Caracteristicile noii linii de chip-uri contin un procesor foarte economic si alte instrumente care economisesc energia. Chip-urile AMD pot detecta daca laptopul este conectat si in consecinta sa se adapteze la nivelurile de energie.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.