„Solutia pentru mentinerea profitului si a marginilor operationale in afacerile cu masini este cresterea preturilor la serviciile postvanzare, pe care companiile auto vor pune accent tot mai mult, in conditiile in care piata auto se apropie de stagnare”. Declaratia, facuta agentiei Mediafax, ii apartine vicepresedintelui APIA, Brent Valmar. “Marginile operationale sunt in scadere nu numai la Porsche Romania (unde acesta ocupa functia de director general, n.red.), ci la toti jucatorii din piata. Motivele - concurenta stransa, presiunea pe pret, piata din ce in ce mai dificila si alunecarea din segmentul de masini mari spre cele mici. In aceste conditii, e normal ca marginea operationala sa se reduca”.

Pe de alta parte, aportul veniturilor din zona de servicii postvanzare va creste si mai mult, conform lui Valmar. “Acestea, pe masura cresterii tarifelor, vor echilibra pierderea din partea de retail”. Oficialul APIA a mai adaugat ca in Romania sunt practicate tarife care reprezinta circa 30 la suta din cele de pe pietele auto din vestul Europei in ceea ce priveste serviciile, iar acest lucru limiteaza veniturile celor implicati in comertul cu masini. “In Germania, marginea unui dealer care isi face bine treaba este cuprinsa intre 1,5 si 2 la suta, iar la noi este de un pic peste 2 la suta, in 2007. Cred ca ne apropiem rapid de marginile de pe pietele din vest.