Sezonul estival de reduceri s-a deschis ieri in magazinele din Franta, scrie publicatia „Le Figaro“. Mai mult, dupa 1 iulie vor debuta perioade de reduceri si in alte tari precum Italia, Spania, Grecia, Austria sau Belgia.
Timp de sase saptamani de acum incolo, magazinele din Franta vor incerca sa reduca pierderile generate de scaderea drastica a consumului, prin reduceri semnificative de preturi la toate categoriile de produse, reduceri care ajung si pana la 70%. In aceasta tara, sezonul de reduceri este stabilit in fiecare Departament al tarii, in special in lunile iunie-iulie.

In ultimele zile, vanzarile au scazut si mai drastic deoarece clientii asteptau sa se dea startul la reduceri. Cresterile de preturi din ultima perioada, mai ales cele la energie, i-au determinat pe francezi sa mai stranga cureaua.

Magazine din Paris precum Etam, Zara sau Celio, frecventate in special de femei, au inregistrat scaderi ale vanzarilor de pana la 7,5% in prima parte a anului. Doamnele care trec prin aceste magazine ce vand bijuterii si haine „nu mai cumpara atat de mult, fiind mai preocupate de folosirea bugetului pentru intretinerea copiilor“, a declarat o sursa din piata.

Liber la shopping
Insa nu doar francezii asteapta cu nerabdare marile reduceri de preturi. Parisul nu este numai capitala Frantei, ci si una dintre capitalele modei si ale luxului. Proprietarii de magazine se asteapta ca turistii straini sa fie cei care vor da navala in timpul sezonului estival de reduceri.

Citeste si:

„Clientii asteapta acum preturile reduse. Strainii sunt cei care cheltuiesc mult in aceasta perioada. Francezii nu prea cumpara acum nici la preturi de 70-80 de euro pe produs“, a declarat pentru „Le Figaro“ o vanzatoare de la magazinul Chaussures France, de pe bulevardul Haussmann din Paris.

Si in Romania exista cumparatori care dispun de venituri mult peste medie si care nu se dau in laturi de la „sesiunile“ de shopping in afara. Din Paris, acestia cumpara mai ales produse de lux.

Insa nu numai cei bogati practica turismul de shopping. Sunt romani cu venituri medii care zboara in strainatate cu companiile low cost in aceste perioade pentru a face cumparaturi la preturi semnificativ mai mici decat cele practicate acasa.