Cu un capital initial de cateva mii de euro oricine doreste sa inceapa o afacere pe cont propriu o poate face prin intermediul unui sistem de franciza. Rentabilitatea de aproximativ 30%, gradul scazut de risc al pietei romanesti si atractivitatea ei din punct de vedere al investitorilor a facut ca numarul francizelor din Romania sa ajunga in prezent la 403, din care 155 autohtone

La nivel mondial, la fiecare opt minute apare cate o franciza. Rodipet, Romstal, Esprit, Pizza Hut, Germanos, KFC, Motor Jeans sunt doar cateva dintre „afacerile la cheie” care pot fi dezvoltate cu succes.

Comertul, cel mai atractiv domeniu pentru franciza
Achizitionarea unei francize presupune, pe langa taxa propriu-zisa de intrare in franciza, o serie de alte cheltuieli initiale printre care costurile cu amenajarea spatiului, achizitionarea stocului de marfa, taxele de publicitate si redeventele platite catre „compania mama”. Taxele de intrare in retea difera in functie de domeniul de activitate.

Astfel, daca in sectorul de servicii taxa variaza intre 500 de euro si poate depasi 2 milioane de euro in cazul lanturilor hoteliere, in sectorul retail aceasta este intre zero si 200.000 euro pentru marcile internationale de renume.


Despre autor:

Gandul

Sursa: Gandul


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.