Berea vanduta in apropierea stadionului de la Zurich,unde nationala de fotbal a Romaniei a disputat luni primul sau meci la Euro 2008 cu Franta,costa peste trei euro (5,5 franci elvetieni),de peste patru ori mai mult decat tapul de bere (unitate de masura - 330 ml) vanduta in Piata Constitutiei, comenteaza NewsIn.

Potrivit unui articol publicat astazi de Business Standard, nici specialitatile locale nu sunt ieftine fata de ce se vinde in Romania. La Zurich, un carnat costa peste trei euro (5,5 franci elvetieni), fata de patru lei (1,1 euro) la Bucuresti, in timp ce o cafea costa 2,4 euro (patru franci elvetieni).

Conform presei elvetiene, pretul berii la halba la Zurich si la Berna este mai mic fata de cel de la Viena, orasul in care se va juca finala campionatului, unde urca pana la 4,4 euro (7,3 franci elvetieni). Compania care va castiga cel mai mult de pe urma manifestarii este Carlsberg, sponsor oficial al evenimentului.

Potrivit unui raport al Bank Austria, membra a grupului UniCredit, citat de Business Standard, sumele cheltuite pe produse si servicii de romanii care se vor deplasa in Austria in aceasta vara vor fi cu peste 40% mai ridicate decat cele necesare in tara pentru obtinerea de beneficii similare, ca urmare a diferentei dintre nivelurile de trai.

Astfel, 100 de euro cheltuiti in Romania ar valora doar 58 de euro in Austria, un nivel mai redus dintre tarile analizate fiind estimat doar pentru Rusia, caz in care 100 de euro ar valora doar 54 de euro.

Potrivit Business Standard, Euro 2008 va aduce berarilor o crestere semnificativa a vanzarilor in aceasta perioada, in medie fiind estimata o majorare a livrarilor de circa 30%. Un astfel de exemplu este United Romanian Breweries Bereprod (URBB), subsidiara a gigantului danez Carlsberg, unul dintre principalii producatori interni de bere. Oficialii UEB apreciau recent ca vanzarile la brandul de bere Carlsberg, sponsorul oficial al campionatului, se vor majora cu circa 35% fata de perioada similara a anului trecut in perioada evenimentului. De asemenea, reprezentantii URBB mizeaza pe o crestere de circa 25-30% a vanzarilor tuturor brandurilor de bere din portofoliu pe segmentul HoReCa, in perioada Euro 2008.

La nivelul intregii piete, este asteptata o majorare cu circa 50-60 mil. euro a livrarilor de bere fata de vanzarile normale pentru perioada iunie-iulie. Vifor Verescu, directorul general al Patronatului Societatilor Independente Producatoare de Bere din Romania, apreciaza pentru Business Standard ca, in mod normal, vanzarile de bere in lunile iunie-iulie cresc cu circa 20% fata de lunile obisnuite din an.

“In mod obisnuit, lunile iunie-iulie au o pondere de circa 13,5% din totalul vanzarilor de bere la nivelul intregului an. Daca tinem cont ca in aceasta perioada va avea loc Euro 2008 si daca luam in calcul cresterea normala pentru cele doua luni, este de asteptat ca ponderea de 13,5% sa se mareasca pana la 16% la nivelul intregului an”, spune Versescu, citat de Business Standard. In volum, este vorba de circa 500.000-600.000 de hectolitri de bere, care corespund unei valori de circa 60 mil. euro.

Piata interna a berii a depasit, anul trecut, un miliard de euro, respectiv 19,4 milioane hectolitri de bere. Principalii competitori sunt multinationalele Heineken InBev, URBB si Ursus Breweries, care ocupa circa 80% din piata. Producatorii interni sunt reprezentati de European Food, Bere Azuga Robema si Bermas Suceava. Romanii consuma in medie, pe an, 100 de litri de bere, in comparatie cu un consumator german, care bea circa 108 litri de bere pe an, si unul austriac, cu 110 litri de bere pe an.


Despre autor:


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.