Datele statisice arata ca, in acest domeniu, Romania este depasita doar de Rusia (3,2 milioane mp de proiecte noi), Ucraina (2,8 milioane mp) si Spania (1,98 milioane mp). Tara noastra depaseste, insa, in aceasta privinta tarile dezvoltate din vestul Europei, dar si vecini precum Polonia (1,5 milioane mp), Bulgaria (0.5 milioane mp), Cehia (0,3 milioane mp) si Ungaria (0,2 milioane mp).

Potrivit consultantilor imobiliari, boom-ul actual in dezvoltarea centrelor comerciale in Europa va continua cu peste 22 de milioane de metri patrati de centre comerciale noi anuntate pentru anul acesta si anul urmator, conform celui mai recent raport privitor la piata centrelor comerciale, "European Shopping Centres Report", al consultantului global in real estate, Cushman & Wakefield.

In Romania, daca in prezent avem 40,9 mp de centre comerciale la mia de locuitori, pentru ianuarie 2010 estimarile indica 127 de mp la mia de locuitori, ceea ce inseamna ca in perioda 2008-2009 asteptam inuagurarea a peste 86 de mp de centre comerciale noi la mia de locuitori.

“Principalul motiv pentru care tara noastra este atat de atractiva pentru dezvoltatorii internationali de centre comerciale este reprezentat de stocul extrem de redus de spatii comerciale moderne date in folosinta. Astfel, daca media din Uniunea Europeana este de peste 195 mp la mia de locuitori, in Romania avem doar 40,9, in timp ce Cehia are deja 158,5 mp la mia de locuitori, Polonia 142 mp la mia de locuitori, iar Ungaria 120 mp la mia de locuitori. Stocul redus, marimea pietei, cresterea economica si imbunatatirea puterii de cumparare din ultimii ani fac din Romania una din principalele destinatii pentru dezvoltatorii internationali, fapt demonstrat de numarul mare de proiecte anuntate”, a declarat directorul Cushman & Wakefield Activ Consulting, Razvan Gheorghe.