Business 19 Mai 2008 03:36
Yahoo si-a luat primul angajament fata de piata din Romania prin numirea lui Bobby Voicu in functia de community manager. Pasii urmatori vor fi cresterea awarenessului local al produselor si lansarea Yahoo.ro, potrivit lui Darren Patterson, business development director, Yahoo Europe. Gigantul american are planuri multe pentru o piata atipica: piata Instant Messenger.

Planurile Yahoo pentru tara Instant Messenger “Romania este complet diferita fata de celelalte piete din regiune pentru ca avem aproape 90-95% cota din piata de instant messaging. Romanii iubesc Yahoo Instant Messenger! Parte din ceea ce va face Bobby va fi sa cladeasca pe asta”, a declarat, pentru Wall-Street, Darren Patterson. Din acest punct de vedere, “claditul” inseamna cresterea in ritm cu cresterea pietei de Internet si mentinerea cotei de piata, ajunsa intr-un punct maxim, aproape imposibil de depasit.

Yahoo numara in prezent 7 milioane de conturi pentru serviciul de instant messaging si peste 8 milioane de conturi active pentru serviciul de e-mail. Ceea ce trebuie facut mai departe este ca romanii sa afle mai multe despre celelalte servicii Yahoo si sa contribuie la dezvoltarea de noi aplicatii localizate.

“Unul din elementele-cheie ale Yahoo in Romania este construirea unei retele de dezvoltare Yahoo, unde comunitatea locala sa construiasca aplicatii cu ajutorul arhitecturii noastre deschise. In loc sa facem noi foarte multe aplicatii, ii oferim comunitatii posibilitatea sa construiasca aplicatiile pe platforma noastra”, spune Patterson.

Implicarea consumatorilor in crearea produselor Yahoo este o provocare a companiei si la nivel mondial. Dintre cei 500 de milioane de utilizatori ai Yahoo din intreaga lume, cei mai multi folosesc doar front page-ul, serviciul de e-mail sau cel de instant messaging, spune Darren Patterson. Toti acesti utilizatori formeaza o “retea sociala latenta”, pe care Yahoo vrea sa o puna in miscare si sa o determine sa-i foloseasca si celelalte servicii.

Pentru ca produsele Yahoo sa fie imbratisate de cat mai multi utilizatori, ele ar trebui sa aiba principala functie a Instant Messengerului: sa creeze cu usurinta comunitati. In aceasta directie, Yahoo a anuntat recent crearea unei platforme de telefonie mobila. Aplicatia centrala va fi cartea de contacte, alaturi de instant messaging, chat, e-mail, conectarea la retele sociale, Hi5, Facebook, AOL, MSN. “Asta este, deci, oportunitatea pe care o vedem. Provocarea noastra pentru piata din Romania este ca toate aceste aplicatii sa se interconecteze”, a spus Patterson.


Despre autor:

Wall-Street

Citeste articolul integral in Wall-Street

Sursa: Wall-Street


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.