"In 2007 s-a depasit cifra de afaceri de un miliard de euro, iar pana in 2010, chiar intr-o estimare pesimista, aceasta va atinge doua miliarde de euro", a declarat Andrei Iordache.

Potrivit acestuia, din 2003, in fiecare an, cifra de afaceri din piata a crescut cu 30%, insa din cele 527 de firme care activeaza in acest domeniu doar 55% au inregistrat profit in 2007.

"Aproape 40% din cheltuielile unui restaurant merg catre furnizori, fapt ce duce la o blocare a rulajului, iar 20% reprezinta salariile personalului", a spus consultantul Visionwise.

Citeste si:

O alta problema pe care o au cei ce activeaza in domeniu o constituie locatiile bune, care sunt din ce in ce mai greu de gasit si extrem de scumpe, potrivit specialistilor in domeniu.

"Nivelul chiriei unei locatii premium se ridica la 20-25% din cifra de afaceri, in timp ce in Europa aceasta este de 15-18%", a declarat directorul operatiuni La Mama, Cristi Nicolae.
Potrivit consultantului Visionwise, Andrei Iordache, Bucurestiul are cele mai multe restaurante, peste 970 de locatii, fiind urmat de Constanta, cu 583 de restaurante.

In privinta comportamentului consumatorului, conform unui studiu realizat de Visionwise, unul din trei romani a fost la un restaurant altul decat fast-food, in ulimele patru saptamani. Potrivit aceluiasi studiu, numai noua romani din 100 au fost de mai mult de cinci ori intr-o luna la restaurant. Majortatea, 67%, celor chestionati au avut ca motiv intalnirea cu prietenii iar 15% au mers la restaurant pentru a servi masa la pauza de pranz.
De asemenea, conform studiului, mai bine de 70% dintre subiecti prefera mancarea romaneasca, urmata de cea italieneasca si cea asiatica. Referitor la bacsis, media pe tara este de 6,83 lei, iar bucurestenii ofera cele mai mari bacsisuri, in medie 9,20 lei. Cele mai mici bacsisuri sunt oferite de ardeleni, cu putin peste 5 lei.