O ancheta a Comisiei Europene privind aproape 400 de site-uri ale companiilor aeriene, ale agentiilor de turism sau tur-operatorilor demonstreaza ca o treime dintre europeni sunt furati sau in- selati atunci cand isi rezerva un bilet de avion pe internet.

Companiile aeriene avertizate si chiar amendate de Comisia Europeana sunt unele dintre cele mai mari de pe piata europeana, operatori ce efectueaza zboruri si in Romania. Printre acestia se numara Ryanair si Austrian Airlines. Ancheta, desfasurata de CE in ultimele luni, a avut in vedere site-uri din 15 tari europene, Romania nefacand parte dintre acestea.

Oficialii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) sustin ca probleme mari sunt si la site-urile din Romania care sunt „croite“ in cea mai mare parte dupa modelele aplicate in alte tari. „Importanta acestui tip de comert constituie un motiv suficient pentru ca ANPC sa dispuna desfa- surarea, in cursul acestui an, a unui control al site-urilor romanesti care pun la dispozitia calatorilor bilete pentru cursele interne si internationale“, se arata intr-un comunicat al institutiei.

Citeste si:

Taxe „uitate“
Principalele metode prin care companiile aeriene sau agentiile de turism isi insala clientii sunt afisarea unor preturi eronate pe siteuri, preturi care nu includ taxe de aeroport sau taxe de rezervare sau a unor reclame si oferte pentru care nu se specifica termenele.

Reprezentantii companiilor aeriene din Romania sustin ca incearca sa se puna la punct cu cerintele Uniunii Europene. „Noi afisam pe site preturi care includ taxele“, ne-a declarat Andreas Engel, purta tor de cuvant al Ryanair.